شهروند ـ آزاده داودی: سی بی سی سالانه یک تور سخنرانی در سراسر کانادا برگزار می کند. این سخنرانی ها به CBC Massey Lectures معروف است. سخنرانان این سلسله برنامه ها، از بین افراد صاحب نظر و دانشمندان و پژوهشگران برجسته  انتخاب می شوند تا در زمینه های سیاسی، فرهنگی و یا فلسفی به ایراد سخنرانی بپردازند. این سخنرانی ها در سال ۱۹۶۱ به افتخار وینسنت ماسی، فرماندار کل کانادا بنیان گذاری شدند. هدف این سخنرانی ها این است که مقامات برجسته را قادر سازیم که نتایج مطالعات اساسی را در مورد موضوعات مهم معاصر بشنوند و به بحث بنشینند.

پیام اخوان مهمان ایرانی سخنرانی های امسال است. پیام اخوان در سن ۹ سالگی و در سال ۱۹۷۵ وارد کانادا شد. او از خانواده ای بهائی بود که پیش از سقوط شاه از ایران مهاجرت کرده بودند.

پس از انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹، پیام اخوان از تورنتو شاهد کشته شدن خانواده و دوستان خود در ایران بود و این تجربه ای بود که که عمیقا زندگی و حرفه اش را شکل داد. پیام اخوان در سن ۲۶ سالگی، جوانترین وکیل پیگیر جنایات جنگی در تاریخ سازمان ملل متحد بود و از آن زمان در مناطق جنگی در سراسر جهان با سازمان ملل متحد خدمت کرده است. پیام اخوان همچنین  به عنوان رئیس کنفرانس جهانی پیشگیری از نسل کشی خدمت کرده است و بنیانگذار مرکز مستند سازی حقوق بشر در ایران است.

در سال ۲۰۰۵، به عنوان رهبر جهانی جوان انتخاب شد. اخوان در حال حاضر استاد حقوق بین الملل در دانشگاه مک گیل است. سخنرانی های او با نام “در جستجوی جهانی بهتر: اودیسه حقوق بشر” ارائه می شود.

او سخنرانی هایش را به “بخشی خاطرات، بخشی تاریخ و بخشی از دعوت به عمل” توصیف می کند.

تور CBC Massey Lectures از ۱۳ سپتامبر از یوکان آغاز می شود، ۱۵ سپتامبر در ونکوور، ۱۹ سپتامبر در مونترال، ۲۲ سپتامبر در سنت جان، و پنجمین سخنرانی چهارشنبه ۴ اکتبر ۲۰۱۷ در تورنتو برگزار می شود.

عنوان سخنرانی تورنتوی پیام اخوان، روح حقوق بشر است. برای تهیه بلیت به اطلاعات زیر توجه کنید:

The Spirit of Human Rights

Koerner Hall, Toronto ON

Telus Centre, 273 Bloor St. W.

Tickets $50/$40, students/seniors $5 discount

Phone: 416-408-0208

برای خرید متن این سخنرانی ها که در قالب یک کتاب از سوی سی بی سی ارائه شده می توانید از این لینک

 www.houseofanansi.com/products/in-search-of-a-better-world  دیدن کنید.