شهروند ـ آزاده داودی: شرکت بزرگ آمازون که دفتر مرکزی آن در شهر سیاتل آمریکا قرار دارد اعلام کرد که تصمیم دارد دومین دفتر مرکزی خود را در یکی از شهرهای آمریکای شمالی دایر کند و گفته است که با این کار حدود ۵۰۰۰۰ شغل جدید در شهر یاد شده ایجاد خواهد شد.

بر همین اساس شهردار تورنتو، جان توری، اعلام کرد که فکر می کند تورنتو به هر لحاظ بهترین امکان برای دایر کردن دومین دفتر مرکزی این شرکت بزرگ آمریکایی است و این شهر تمام تلاش خود را خواهد کرد تا برنده این رقابت باشد. قرار است تا دومین دفتر مرکزی آمازون دقیقا ویژگی های اولی را داشته باشد با ۳۳ ساختمان اداری در فضایی به مساحت ۸.۱ میلیون متر مربع و ۲۴ رستوران و کافه در آن.

 

دقایقی بعد از اعلام این خبر توسط بنیانگذار و موسس آمازون، جف بزوس، بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکای شمالی از جمله ونکوور، بوستون، شیکاگو و دیترویت اعلام کردند که وارد این رقابت خواهند شد، اما جان توری اطمینان داده است که تمام توان تخصصی شهر را به کار می گیرد تا طرح اولیه این درخواست را تا تاریخ گفته شده یعنی ۱۹ اکتبر برای آمازون ارسال کند.

جان توری می گوید آمازون به دنبال شهری با جمعیت گوناگون، نیروی متخصص، دانشگاه های بزرگ و زمین کافی برای تاسیس است و در میان تمام شهرهایی که وارد رقابت شده اند تورنتو بهترین انتخاب این کمپانی غول پیکر است و این فرصت را از شهروندانش دریغ نخواهد کرد.