شهروند ـ آزاده داودی: قرار است تا در تاریخ اول جولای ۲۰۱۸ دولت لیبرال مصرف ماری جوانا در کانادا را قانونی اعلام کند. این تصمیم نگرانی های زیادی را در بین شهروندان کانادا موجب شده است. اما دولت انتاریو بعد از ماه ها مشاوره و گمانه زنی در نهایت این هفته اعلام کرد که از تاریخ قانونی شدن مصرف ماری جوانا، تنها فروشگاه های زنجیره ای که زیر نظر LCBO راه اندازی و اداره می شود اجازه فروش آن را دارند و افراد بالای ۱۹ سال با ارائه کارت شناسایی می توانند از این مغازه های زنجیره ای ماری جوانا خریداری کنند. در انتاریو همچنان مصرف ماری جوانا در مکان های عمومی ممنوع خواهد بود و تنها افراد می توانند در خانه های خود از این ماده استفاده کنند. تمامی مغازه های دیگری که به فروش این ماده مشغولند نیز بسته خواهد شد و کنترل سخت بر روی متخلفان و مصرف کنندگان در مکان های غیر مجاز ادامه خواهد داشت.

 LCBO پخش کننده نوشیدنی های الکلی در انتاریو است و به دلیل موفق بودن این کمپانی در توزیع و پخش درست و جلوگیری آن از مصرف غیرقانونی افراد، دولت انتاریو تصمیم گرفته است تا وظیفه فروش ماری جوانا را نیز به آن واگذار کند.

فروش آنلاین این ماده مخدر بعد از قانونی شدن آن در جولای ۲۰۱۸ شروع خواهد شد. قرار است در سال ۲۰۱۸ ، ۴۰ فروشگاه زنجیره ای تحت نظارت LCBO، کار فروش را برعهده بگیرند. این تعداد در سال ۲۰۱۹، به ۸۰ و در سال ۲۰۲۰ به ۱۵۰ فروشگاه ارتقا پیدا می کند.