شهروند- آزاده داودی: بازی های Invictus روز جمعه با حضور پرنس هری در تورنتو شروع شد و تا تاریخ ۳۰ سپتامبر ادامه دارد. بازی های Invictus یک رویداد ورزشی برای سربازان مجروح  و بیمار از جمله نیروهای فعلی ارتش است و برای اولین بار است که در کانادا انجام می شود.

این بازی ها در سال ۲۰۱۴ و به کوشش پرنس هری به عنوان راهی برای الهام دادن و ایجاد انگیزه در سربازان زخمی شروع شد و اولین دوره آن در همان سال و در لندن  انگلستان برگزار شد.

پرنس هری برای افتتاح این بازی ها روز جمعه ۲۲ سپتامبر در تورنتو  حضور پیدا کرد.

در این مراسم حداقل ۵۵۰ ورزشکار از ۱۷ کشور دنیا حضور دارند و در ۱۲رشته ورزشی از جمله دو و میدانی، شنا و گلف به رقابت خواهند پرداخت.

شهردار تورنتو روز جمعه با حضور در میدان ناتان فیلیپس اعلام کرد که این بازی ها فرصت خوبی است تا مردم شهر در کنار یکدیگر جمع شوند و با دیدن این قهرمانان الهام بگیرند.

پرنس هری روز شنبه با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا دیدار کرد و در عصر شنبه برای شرکت در افتتاحیه این بازی ها که در ایر کانادا سنتر برگزار شد شرکت کرد. او علاوه بر تمرکز بر این بازی ها از هر فرصتی استفاده کرد تا با طرفدارانش که در مکان های گوناگون و با تلاش خودشان را به وی می رساندند حتی برای اندک ثانیه ای سری به علامت سلام تکان دهد. بسیاری از مردم تنها برای دیدار با پرنس جوان انگلستان به خیابان آمده بودند.

جاستین ترودو نیز در پیامی از برگزاری این بازی ها در تورنتو بسیار استقبال کرد و از ورزشکاران خواست که برای بردن رقابت کنند و به آنها گفت که وظیفه آنها بردن است نه الهام دادن به بینندگان.