“تایمز گروپ”اولین دریافت کننده گواهینامه LEED® Platinum v2009 در کانادا

تورنتو یکی از مراکز مهم تجمع ما ایرانیان دور از میهن است. جامعه ی ایرانی ساکن تورنتو یکی از فرهیخته ترین، کارآمدترین و موفق ترین جوامع ایرانی خارج از کشور است.

شهر تورنتو یکی از شهرهایی ست که به اندازه سن مهاجرت و پناهندگی ما ایرانیان، در آن کار فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی صورت گرفته است.

ایرانیان تورنتو مُهر خود را بر گوشه و کنار شهر تورنتو زده اند؛ ایرانیان موفق امروزه در همه ی زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کانادا و مشخصا تورنتو حضوری چشمگیر و خلاق دارند.

در حوزه ی اقتصادی کارآفرین ها و صاحبان موفق کسب و کار مدیریت و خلاقیتشان را در عرصه ی فعالیت های اقتصادی و تجاری نشان داده اند.

شهردار مارکهام آقای فرانک اسکارپیتی (وسط) تقدیرنامه تایمز گروپ را در دست دارد. در طرفین او آقایان هاشم قدکی (راست) و سعید آقایی (چپ) برای دریافت تقدیرنامه تایمزگروپ حضور دارند

در واقع کامیونیتی ایرانی تورنتوی بزرگ دارد تاریخ خودش را به ثبت می رساند. دست کم دو خیابان در این شهر به نام افراد و یا کمپانی های ایرانی است. یک خیابان به نام حکیم بنیانگذار حکیم اپتیکال، و یک خیابان به نام تایمز گروپ، همین کمپانی ساخت و سازی که داریم خبر موفقیتش را می دهیم.

 

شهردار شهر مارکهام، یکبار گفت که حالا دیگر به درستی می شود از محله هایی که به ابتکار و توسط کمپانی هایی با مالکیت و مدیریت ایرانی تباران کانادایی به وجود آمده و در شهر ما جلوه گری می کنند، یاد کرد.

این را بارها از زبان شخصیت های سرشناس کانادایی شنیده ایم. برای همین موفقیت های تازه و بویژه در مسیر ساخت و سازهای هم آوا با محیط زیست را  که به همت کمپانی های کانادایی که توسط ایرانی تباران مالکیت و مدیریت می شوند را باید به فال نیک گرفت.

شهرداری مارکهام اعلام کرد شرکت Times Group ، که شرکت ساخت و ساز و توسعه املاک در شهر مارکهام است، موفق شده تا از سوی شورای ساختمان سبز کانادا برای ساخت کاندو در River Park واقع در شمال مارکهام،گواهینامهLEED® Platinum را به دست بیاورد.

گواهینامه لید در تائید ساخت مجتمعی با رعایت حفظ محیط زیست

این پیشرفت قابل توجهی است؛ زیرا این ساختمان تنها ساختمان ۱۰ طبقه در کل کانادا است که شرایط دریافت این گواهینامه را دارد. کاندومینیومRiver Park در پنجم ماه می، ۲۰۱۷ توانست با کسب ۸۰ امتیازLEED® NC v2009 Platinumرا به دست آورد.

این وضعیت معتبر نشان دهنده یک نقطه عطف در طراحی و ساخت پایدار است. بر اساس برنامه استراتژیک ۲۰۱۹-۲۰۱۵، از سال ۲۰۰۸ شهرمارکهام درتلاش برای ایجاد یک جامعه امن و پایدار است، و این یکی از چهار هدف این شهرداری در ساختن آینده مارکهام است.

با راه اندازی طرح Greenprint در سال ۲۰۱۱، شهر مارکهام متعهد است تا با جلوگیری از به هدر رفتن انرژی و کاهش مصرف آب و تولید زباله و انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰به بهبود محیط طبیعی و افزایش کلی کیفیت زندگی کمک کند.

شهردار مارکهام اعلام کرد که هدفش ایجاد یک شهر سالم برای نسل آینده است و تعهد می دهد که مارکهام به یکی از شهرهای پایدار و جالب در آمریکای شمالی تبدیل شود و در این راه  Times Group نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

جلد شهروند ۱۶۶۷

هاشم قدکی، رئیس Times Group گفت که به دریافت این گواهینامه پیشرفته، که در همکاری با شهر مارکهام به دست آمده است، بسیار افتخار می کند. او افزود، هدف ما ایجاد یک جامعه امن و پایدار است. Times Group  اولین ساختمان LEED Gold را در منطقه یورک ساخته که در شهر مارکهام واقع شده است. کاندومینیوم River Parkدر ۸۲۰۰ خیابانBirchmount واقع شده و از چهار برج با تراکم بالا در دو محل جداگانه با مجموع ۶۰۷ واحد مسکونی تشکیل شده است. به منظور کسب گواهینامهLEED’s Platinum ، این ساختمان ها برای به حداکثر رساندن بهره وری آب، از طریق کاهش مصرف آب و کاهش تولید فاضلاب طراحی شده است. در کل، مصرف آب حدود ۵۰ درصد در مقایسه با سطح معمول مصرف آب برای این ظرفیت، کمتر است.

این سازه همچنین برای به حداکثر رساندن بهره وری انرژی، با استفاده از تکنولوژی بازیابی گرما، روشنایی کارآمد، پنجره هایی با کارایی بالا، انرژی منطقه ای و معماری فوق العاده کارآمد برای کسب۵۴ درصد صرفه جویی در هزینه انرژی در مقایسه با ساختمان های معمولی طراحی شده است.

در راستای قوانین شهری مارکهام این ساختمان کمترین میزان تولید زباله های ساختمانی را دارا بوده است.

شهرداری مارکهام به شرکتTimes Group برای دریافت این گواهینامه ی مهم تبریک می گوید و امیدوار است که در آینده شاهد دستاوردهای بیشتری در جهت بهبود زندگی شهری از جانب این شرکت ساختمانی باشد.

شهروند نیز این موفقیت بزرگ را به مدیران و کارکنان کمپانی تایمز گروپ و نیز جامعه ایرانی کانادایی تبریک می گوید.