شهروند- جاگمیت سینگ (Jagmeet Singh) که مدت سه سال در مجلس نمایندگان انتاریو خدمت کرده است هم اکنون با پیروزی اش در روز یکشنبه رهبری حزب NDP ، حزب سیاسی مهم فدرال را در دست می گیرد. سینگ، از سیک های هندی است که همچنان عمامه یا توربن ویژه ی سیک ها را بر سر دارد. او ۳۸ سال دارد، مجرد است و قبل از اینکه آندریا هورواث در سال ۲۰۱۵ او را به عنوان جانشین خود در رهبری این حزب اعلام کند به عنوان منتقد برای این حزب فعالیت می کرد.

سینگ وکیل جنایی است، در اسکاربوروی انتاریو متولد شده و سه زبان انگلیسی، فرانسه و پنجابی را مسلط صحبت می کند. سینگ در نیوفاندلند و لابرادور بزرگ شده است. پدر او یک روانپزشک هندی است که در زمان کودکی او، در کانادا تحصیل می کرد تا بتواند مدارکش را به روز رسانی کند و وارد حرفه اصلی اش شود. زمانی که ۷ سال داشت به همراه خانواده اش به ویندروز انتاریو نقل مکان کردند. سینگ به دلیل اینکه بارها در کودکی مورد آزار و اذیت کودکان دیگر قرار گرفته بود شروع به یادگیری ورزش های رزمی کرد و توانست جوایزی را در ورزش کشتی برای تورنتو کسب کند. او مدرک حقوق خود را از مدرسه حقوق Osgoode گرفت و به عنوان وکیل جنایی مشغول به کار شد. سینگ به مد علاقه بسیار زیادی دارد و بسیاری از مجله ها از او  به عنوان “ستاره بسیار خوش تیپ در حال حاضر در سیاست کانادا” یاد می کنند. سینگ می گوید که علاقه اش به مد نشان دهنده راه و روش او در هدایت این حزب است و می خواهد مدل رهبری جوان در کانادا باشد.

او می گوید کانادا نیازمند نگاه نو و رهبری خلاق است و او این مهم را به سیاست نشان خواهد داد. خودش را به جنگجو و فردی که می تواند هرچه را بخواهد تغییر دهد، معرفی می کند و می گوید تلاش می کند تا محیطی فراهم کند که هر کسی درآن امکان زندگی و پیشرفت داشته باشد.