شهروند- خبرهایی حاکی از آن است که رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی در تورنتو بزرگ برای افرادی که از کارت های Presto استفاده می کنند ارزان خواهد شد. قرار است تا جزییات این خبر روز جمعه توسط کاتلین وین نخست وزیر انتاریو و جان توری شهردار تورنتو اعلام شود.

بر اساس گزارشات به دست آمده این تغییرات از تاریخ ۱۷ دسامبر، همزمان با بازگشایی خطوط متروی جدید یانگ ـ یونیورسیتی که ایستگاه شپرد غربی را به مرکز وان متصل می کند اجرا خواهد شد. با بازگشایی خطوط جدید مترو میزان افرادی که با استفاده از دو خط  TTC و Go  به مقصدخود عبور و مرور می کنند افزایش چشمگیری خواهد داشت. با استناد به تخفیفات ویژه، استفاده کنندگان از کارت های Presto لازم نیست تا درهنگام تغییر وسیله نقلیه از TTC به Go  و یا بالعکس هزینه کامل را پرداخت کنند و برای آنها تخفیفی معادل ۱.۵ دلار در نظر گرفته شده است.

این تخفیفات هزینه ی زیادی را بر گردن دولت استانی می گذارد، اما تاثیرات آن بر زندگی مردم به اندازه ای است که طی زمان و بر اثر افزایش مسافران این خطوط شهری، این هزینه ها جبران خواهد شد . پیش بینی می شود که اعمال این تخفیفات ویژه باعث بشود که خانواده ها بتوانند سالیانه حدود ۷۲۰ دلار در هزینه رفت و آمد صرفه جویی کنند.