شهروند-  جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در حال آماده شدن است که روز چهارشنبه در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار کند. قرار است همزمان با این دیدار دور چهارم مذاکرات نفتا نیز شروع شود. اما اظهارات جدید دونالد ترامپ، رییس جمهور جنجال برانگیز آمریکا، روند این مذاکرات و امکان نتیجه دادن آنها را در هاله ای از ابهام فروبرده است. ترامپ در اظهارات جدیدش توافق تجاری آمریکای شمالی را که به اختصار نفتا نامیده می شود سدی بر سر راه رسیدن به یک توافق خوب خوانده است.

پیش از این او گفته بود که تمام سعی خود را خواهد کرد تا به قرارداد خوبی که به نفع مردم آمریکا باشد دست پیدا کند، اما هم اکنون اعلام کرده است که این قرارداد خود مانعی بر سر راه رسیدن به یک توافق خوب برای این کشور است. او می گوید که این قرارداد باید متوقف شود تا بتوان نتیجه ی خوبی را برای مردم ایالات متحده آمریکا رقم زد.

مذاکرات نفتا بین وزرای خارجه آمریکا، مکزیک و کانادا

بسیاری از مقامات کانادایی دچار این نگرانی شده اند که این اظهارات ترامپ ممکن است باعث شود تا روند نتیجه گیری مذاکرات و رسیدن به توافق به تعویق افتاده و یا لغو شود. به گفته ی یکی از مقامات کاخ سفید جاستین ترودو باید ثابت کند که کانادا تهدیدی برای آمریکا محسوب نمی شود.

مذاکرات دور چهارم در ابعادی کوچتر از روز چهارشنبه ۱۱ اکتبر شروع خواهد شد و باید دید رییس جمهور آمریکا این بار چه خوابی برای مردمش دیده است.