داستان واقعی زندگی پولان دوی بر پرده ی سینما

چند سالی ست که حسین فاضلی (نانام) نویسنده و سینماگر ایرانی مقیم کانادا درگیر ساختن مستندی اجتماعی در مورد یکی از بحث انگیزترین (و در عین حال گمنام ترین) زنان تاریخ معاصر جهان به نام پولان دوی ست. فاضلی برای تکمیل این فیلم ۹۰ دقیقه ای که در مراحل اولیه تدوین قرار دارد به کمک نیاز داشته و در این رابطه کمپینی به راه انداخته است.

پولان دوی زنی استثنایی از کاست های پایین جامعه در هند بود که در جوانی مورد تعدی و تجاوز بی رحمانه ی مردان کاست های بالایی قرار گرفت. جامعه ی به شدت مردسالار هند او را قربانی می خواست. اما او از قربانی ماندن سر باز زد، عصیان کرد و در اقدامی بی سابقه بافت اجتماعی و فرهنگی جامعه ی هند را به چالش کشید. داستان زندگی او الهام بخش تک تک آنانی ست که در راه عدالت و برابری می جنگند.

تبلیغ دو دقیقه ای فیلم را می توانید در اینجا ببینند 

https://vimeo.com/123712399

حسین فاضلی سینماگری شناخته شده در سطح جهانی ست و فیلم هایش تاکنون موفق به دریافت ۳۷ جایزه از فستیوال های بین المللی شده است. در کلیپ زیر او در مورد فیلم، دلایلش برای ساختن آن و کمپینی که آغاز کرده توضیح می دهد:

https://vimeo.com/238232953

لینک کمپین

https://www.kickstarter.com/projects/306681010/phoolan?ref=nav_search

صفحه ی فیلم در فیسبوک

https://www.facebook.com/PhoolanDeviMovie/

 با کمک به این کمپین به هر میزان که می توانید، فاضلی را در به سامان رساندن این فیلم یاری دهید و ساخت اولین فیلم با سرمایه ی مردمی را امکان پذیر سازید.

گفت وگوی دو سال پیش شهروند با حسین فاضلی (نانام) در مورد این فیلم را اینجا بخوانید.