شهروند ـ در پی عدم توافق نهایی بین اتحادیه کارمندان بخش دولتی و شورای کارفرمایان کالج ، تمامی ۲۴ کالج انتاریو از روز دوشنبه ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷ برای مدتی نامعلوم و برای دستیابی به مطالباتشان به حالت اعتصاب درآمدند. در پی این اعتصاب حدود ۱۲۰۰۰ استاد تمام وقت، مشاور و مسئولان کتابخانه از رفتن به کار سرباز زدند و کلاس های حدود ۵۰۰ هزار دانشجو در استان انتاریو به حالت تعلیق درآمده است. کارمندان کالج ها که توسط اتحادیه کارمندان بخش دولتی حمایت می شوند خواستار افزایش حقوق، امنیت شغلی و آزادی در عمل هستند و گفته اند تا زمانی که راهی برای انجام مطالبات آنها به شیوه ای که می خواهند فراهم نشود و دریچه ای باز نگردد در حالت اعتصاب باقی خواهند ماند.

وزیر آموزش عالی و توسعه مهارت، دب متیوز، می گوید که دولت در تلاش است تا هرچه سریعتر اختلافات بین دو طرف برطرف گردد و دانش آموزان به سر کلاس های خود برگردند.

این اعتصاب شرایط سختی را برای بسیاری از دانشجویان که مشتاقانه سال تصیلی جدید را شروع کرده و تمام تلاش را به کار گرفته اند که موفق شوند فراهم کرده است. بر همین اساس دانش جویان انتاریو طی امضای نامه ای که با هشتگ #wepaytolearn در فضای مجازی پیگیری می شود، خواستار برگرداندن شهریه شان به ازای روزهایی که کالج ها در حالت اعتصاب قرار دارد شده اند. این نامه تا کنون حدود ۷۰۰۰۰ امضا کننده داشته است.

مقامات می گویند که هنوز برای تصمیم گیری درباره ی تقاضای این نامه زود است ولی اگر این اعتصاب ادامه دار شود این درخواست نیز بررسی خواهد شد. این دانش جویان خواسته اند تا به ازای هر روز از دست رفتن کلاس هایشان ۳۵ دلار به آنها برگردانده شود.