شهروند- کمتر از یک سال به قانونی شدن مصرف ماری جوانا در کانادا مانده است؛ تغییری که از همان ابتدا با انتقادات زیادی همراه بوده است. هم اکنون بسیاری از کمپانی های تولید کننده ماری جوانا در تلاشند تا با شروع تبلیغات برای خود مشتری جذب کنند. یکی از این کمپانی ها به نام Weedora با فرستادن تبلیغات خود به در منازل نگرانی و ناراحتی های زیادی را در بین خانواده های ساکن تورنتو موجب شده است.

این کمپانی در تبلیغاتی که در صندوق پستی برخی خانه ها قرار داده از پیشنهادات ویژه ای سخن گفته است که به موجب آنها با خرید میزان مشخصی از ماری جوانا افراد علاقمند می توانند مقداری از این ماده را به طور رایگان دریافت کنند و برای اطلاعات از جزییات این تخفیف از مشتریان خواسته است تا از طریق پیغام تلفنی با آنها در تماس باشند.

بسیاری از پدران و مادران با ناراحتی زیادی به این تبلیغات واکنش نشان داده اند. آنها می گویند که خانه های آنها کلوپ شبانه و یا بار نیست و این شکل تجارت و تبلیغ عملی غیرقانونی است. آنها نگران فرزندان خود هستند.

دولت فدرال قرار است تا از تاریخ اول جولای ۲۰۱۸ مصرف ماری جوانا را در کانادا تحت شرایطی خاص قانونی کند. دولت فدرال دست دولت های استانی را برای تعیین قوانین ویژه هر استان باز گذاشته است.

خانواده ها انتظار دارند که درباره ی تبلیغات این مواد مخدر اقدامات جدی انجام شود تا تنها کسانی بتوانند در معرض این تبلیغات و خرید آن باشند که به آن علاقه دارند و از سن قانونی آن برخوردارند.