هفته ای که گذشت هفته ای پر از شادی و سرور و نشاط برای بیش از ۷ میلیون بهائی در سرتاسر عالم بود.

در بیش از ۲۴۰ کشور از بزرگترین شهرها گرفته تا دورافتاده ترین نقاط و جزایر دنیا بهائیان با دوستان غیر بهائی به جشن و پایکوبی برخاستند . جالب اینجاست که بعضی از این جشن ها و میهمانی های تاریخی به صورت بومی و محلی برگزار شدند و آخرالامر روز یکشنبه ۲۲ اکتبر ۲۰۱۷ در ساعت معینی به وقت محلی دویستمین سالگرد تولد حضرت بهاءاله را جشن گرفتند.

 

این جشن ها در آغاز با دعا و مناجات شروع شد و سپس مختصری از زندگی حضرت بهاءاله و چگونگی تبعید شان از ایران به عراق و ترکیه و نهایتاً به فلسطین (اسرائیل امروز) و دستورات و احکامی که ایشان برای دنیای امروز آورده اند صحبت شد.

بیت العدل اعضم (مرجع بهائیان دنیا) در پیام ۲۹ مهرماه ۱۳۹۶ خطاب به بهائیان ایران چنین فرمودند:

طرفه حکایتی است. مورخین منصف البته آگاهند که چرا شخصیتی بزرگوار از خاندان نور از اهالی مازندران متولد تهران و از نوادگان پادشاهان ایران باستان، با وجود تعلق خاص به آن مرز و بوم مجبور به ترک وطن خویش گردید.

چهل سال زندگی در تبعید ذره ای از تعلق حضرتش به آن آب و خاک نکاست. با لطف و عنایت مخصوص نسبت به هموطنان خویش به تأسیس جامعه ای متحد، پویا و مترقی مرکب از مردمانی با پیشینه های قومی و مذهبی متفاوت در آن مملکت پرداخت. با ارسال الواح و اعزام معلمین و ابلاغ پیام های مشفقانه توسط کسانی که برای زیارت آن جمال منیر به زندان عکا در ارض اقدس می شتافتند، ایرانیان را که به فرموده مبارکش “به طراز قابلیت و استعداد مزینند” در پرورش استعدادهای خدادادی خود مساعدت فرمودند.

یکشنبه ۲۲ اکتبر ۲۰۱۷ جمعیتی متجاوز از هزار نفر از بهائیان مارکهام و ریچموندهیل با دوستان غیر بهائی خود تواماً جشن دویستمین سالگرد تولد حضرت بهاءاله را در سالن زیبای Le Parc با شکوه بسیار برگزار کردند.

هدیه افشاریان و ریچارد هیل

الن گاتلر

از راست: نسرین الماسی، حسن زرهی، فریدون عزیزی، شهره عزیزی، مرجان مریدی، رضا مریدی

خوانندگان عزیز، در صورتیکه مایل به دریافت نسخه ای از مقاله فوق از طریق ایمیل هستید و یا راجع به  تعالیم بهائی سؤالی دارید لطفا با ما تماس بگیرید:  

پیامگیر :  ۷۴۰۰-۸۸۲-۹۰۵،  ایمیل:  anyquestionsplease@gmail.com

وب سایت برای برخی از کتابهای فارسی بهائی:      www.reference.bahai.org/fa