شهروند- روز یکشنبه  ۲۹ اکتبر، برنی سندرز سناتور آمریکایی و حریف دموکرات هیلاری کلینتون در انتخابات پیشین ریاست جمهوری این کشور در دانشگاه تورنتو حضور پیدا کرد. در این مراسم که بلیت های آن بسیار سریع به فروش رفت و به پایان رسید، افراد برجسته ی سیاسی از کانادا مانند خانم کاتلین وین، نخست وزیر انتاریو نیز حضور داشتند.

بخش زیادی از صحبت های آقای سندرز در این نشست پیرامون سیستم بهداشت و درمان کانادا و مقایسه آن با آنچه در امریکا وجود دارد، گذشت. سندرز روز قبل از این مراسم از برخی از بیمارستان های تورنتو دیدن کرده و در زمینه سیستم بهداشت و درمان کانادا OHIP تحقیقات زیادی انجام داده بود.

برنی سندرز (راست) در دیدار با کاتلین وین نخست وزیر انتاریو

او در این سخنرانی گفت اگرچه آنچه در کانادا وجود دارد بسیار بهتر از آمریکاست، اما همچنان مطلوب نیست، زیرا بخش هایی مانند بیمه دارو و دندانپزشکی وجود دارد که همچنان توسط اوهیپ پوشش داده نمی شود و بسیاری از خانواده های کم درآمد امکان رفتن به دندانپزشکی را در صورت نیاز ندارند.

کاتلین وین نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن گفته هایش اعلام کرد که همیشه بهتر از چیزی که دولت ها انجام می دهند وجود دارد و باید برای رسیدن به آن و جلب رضایت تمام اقشار مردم تلاش کرد.

همچنین وین به برنامه درمانی OHIP+ اشاره کرد که از ابتدای سال ۲۰۱۸ اجرایی می شود و بر اساس آن افراد زیر ۲۵ سال لازم نیست که برای داروی خود هزینه ای پرداخت کنند.