شهروند- اعتصاب سراسری ۱۲۰۰۰ کارمند و استاد ۲۴ کالج انتاریو،  وارد هفته چهارم شد و گفته می شود که امکان این وجود دارد که حداقل برای یک هفته دیگر نیز ادامه داشته باشد. این اعتصاب سراسری حدود ۵۰۰,۰۰۰ دانشجوی تمام وقت و پاره وقت را در استان انتاریو تحت تاثیر خود قرار داده است و دانشجویان به طور پراکنده اعتراض هایی در این زمینه انجام داده اند که هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است.

اواخر هفته سوم اعتصاب، طرفین مناظرات بر سر میز مذاکرات برگشتند و تمام تلاششان را کردند که این مذاکرات باعث شود نتیجه دلخواه حاصل شده و دانشجویان به سر کلاس های خود برگردند، اما در ابتدای هفته چهارم اعلام شد که مذاکرات نتیجه نداده است و قرار است یک رای گیری آنلاین از تاریخ ۱۴ تا ۱۶ نوامبر برای کارمندان و استادان برگزار شود که تکلیف این اعتصاب و مطالبات را روشن نماید.

سران اتحادیه از هم اکنون از آنها خواسته اند که جوابشان به این رای گیری منفی باشد. The College Employer Council از اتحادیه خواسته است تا زمان برگزار شدن این رای گیری به اعتصابات پایان دهند و اجازه دهند که دانش آموزان به کلاس برگشته و ترم تحصیلی خود را دنبال کنند اما این درخواست تا کنون با موافقت روبرو نشده است. بیشتر کالج های انتاریو در حال برنامه ریزی برای پایان این اعتصاب هستند و می گویند تمام تلاش خود را خواهند کرد که دانشجویان سال تحصیلی خود را از دست ندهند.