شهروند- خبرها حاکی از آن است که از ماه دسامبر ۲۰۱۷ رقیب جدی اوبر با نام Lyft کار خود را در تورنتو آغاز خواهد کرد. دفتر مرکزی این سرویس حمل و نقل اینترنتی که مانند اوبر از طریق اپلیکیشن ویژه خودش عمل خواهد کرد در سان فرانسیسکو مستقر است و برای اولین بار است که خدمات خود را در خارج از ایالات متحده آمریکا ارائه می دهد.

این کمپانی می گوید که تورنتو اولین مکانی است که خدمات بین المللی لیفت در آن ارائه می شود و از این لحاظ بسیار خوشوقت است و از هم اکنون در حال استخدام نیروهای کار راننده در تورنتو است. سرویس تاکسی لیفت مانند اوبر و از طریق اپلیکیشن ارائه می شود و مشتریان می توانند با نصب اپلیکیشن و وارد نمودن اطلاعات کردیت کارت و اطلاعات شخصی از آن استفاده کنند.

اوبر و لیفت تفاوت های بسیار اندکی با یکدیگر دارند. یکی از این تفاوت ها سیستم پاداش دادن به راننده در اوبر است که بسیار راحت تر از لیفت است، اما در مقابل لیفت کمپانی کم حاشیه تری از اوبر است. ممکن است که رانندگان تاکسی در تورنتو از حضور تاکسی های اینترنتی لیفت چندان خوشحال نباشند همانطور که در گذشته نیز مخالفت های خود را با اوبر ابراز کردند، اما اهالی تورنتو بسیار از این موضوع استقبال خواهند کرد.