شهروند- شاید در اوایل سال جاری شنیدن این خبر که TTC بهترین سیستم حمل و نقل آمریکای شمالی است، برای بسیاری از کسانی که روزانه از سیستم مترو و حمل و نقل TTC استفاده می کنند بسیار تعجب برانگیز بود، اما واقعیت این است که در مقایسه با بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکای شمالی سیستم مترو و حمل نقل شهری تورنتو که به اختصار TTC نامیده می شود یکی از بهترین هاست و تمام این وامدار تلاش های مدیر عامل این مجموعه ، اندی بی فورد (Andy Byford) است که در سال ۲۰۱۱ به عنوان مدیر ارشد عملیات وارد این مجموعه شد و به سرعت در سمتش ارتقا پیدا کرد و بعد از گذشت چندماه در سمت مدیر عامل اجرایی مشغول به کار و برنامه ریزی شد.

به گفته ی شهردار تورنتو، جان توری، زمانی که اندی بی فورد امور TTC را به دست گرفت این سیستم حمل و نقل عمومی مانند سال ۱۹۷۰ بود و با مشکلات فراوانی روبرو بود، اما بی فورد توانست با استفاده از تجربه خود و کمک بهینه از بودجه ی مالی ای که در اختیارش بود،  TTC را به شکل امروزی خود که یکی از سریع ترین، امن ترین و کم مشکل ترین در آمریکای شمالی است در بیاورد.

اندی بی فورد معتقد است که همچنان جا برای پیشرفت وجود دارد. بی فورد روز سه شنبه ۲۱ نوامبر ۲۰۱۷ در یک مصاحبه خبری از تصمیمش برای استعفا و رفتن به نیویورک برای بهبود سیستم متروی شهری این شهر سخن گفت که به اعتقادش یکی از سخت ترین چالش های زندگی اش خواهد بود. او در ماه دسامبر و بعد از افتتاح متروی تورنتو یورک اسپاداینا که قرار است در تاریخ ۱۷ دسامبر انجام شود از سمتش به طور رسمی کناره گیری خواهد کرد و به طور موقت Rick Leary جایگزین او خواهد شد. تا ماه جولای ۲۰۱۸ جایگزین دائمی بی فورد مشخص خواهد شد.

گفته می شود که در سال گذشته درآمد اندی بی فورد ۳۳۹,۹۱۳.۴۳ دلار بوده است.