شهروند- جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، ضمن دیدارش از یکی از محله های تورنتو از طرحی پرده برداری کرد که به موجب آن بودجه ای معادل ۱۱.۲ بیلیون دلار طی ۱۰ سال آینده به ایجاد ۱۰۰,۰۰۰ واحد مسکونی جدید و تعمیر ۳۰۰,۰۰۰ واحد قدیمی در سرتاسر کانادا اختصاص خواهد یافت. این برنامه توجه ویژه ای به خانواده های کم در آمد و ۵۳۰,۰۰۰ خانواده و فرد آسیب پذیر دارد و با اجرایی شدن آن امید است که میزان بی خانمانی در کانادا در طی ۱۰ سال آینده حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که این طرح کمکی به قشر متوسط کانادا که در سالهای اخیر با مشکلات عدیده مسکن روبرو شده است کارآمد نیست. کاهش قدرت مالی قشر متوسط کانادا برای پیدا کردن مسکن مناسب امری است که رشد فردی و خانوادگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است و در دراز مدت آسیب های جدی را به این قشر وارد خواهد کرد.

برخی از منتقدان دولت ترودو می گویند که سرعت انجام این برنامه با میزان مشکلاتی که اقشار آسیب پذیر با آن دست و پنجه نرم می کنند هماهنگ نیست و همچنین کمکی به افرادی که برای اولین بار می خواهند در کانادا خانه خریداری کنند نمی کند.

نگرانی های زیادی بابت وضعیت مسکن و بازار آن در کانادا و بویژه در انتاریو و تورنتو طی سالهای آتی وجود دارد که وضعیت این بازار را در هاله ای از ابهام فرو برده است.