شهروند- مقامات بهداشتی هشدار داده اند که شیوع باکتری streptococcus نوع A تا کنون جان ۹ را در شهر لندن در استان انتاریو گرفته است. شیوع این بیماری حدود ۱۸ ماه پیش اعلام شد و از تاریخ اول آوریل ۲۰۱۶  تا کنون ۱۳۲ مورد به بیمارستان ها گزارش داده شده است. تقریبا نیمی از بیماران مراجعه کننده از بین افراد بی خانمان و معتادین به مواد مخدر بوده اند.

این بیماری که بسیار واگیردار است به صورت گلو درد و سرفه های شدید بروز می کند و می تواند به سرعت و از طریق عطسه و سرفه به افراد دیگر منتقل شود. یکی دیگر از راه های انتقال بیماری استفاده از وسایل شخصی و یا ظرف غذای مشترک با بیمار است.

از دیگر علایم این بیماری عبارت است از تب شدید، لرز، بدن درد و قرمزی و تورم در کنار زخم ها در بدن. این بیماری در صورت مراجعه بیمار به پزشک و رعایت موارد بهداشتی قابل درمان است اما در صورت هرگونه سهل انگاری و طولانی شدن درمان می تواند منجر به عفونت های خونی و از دست رفتن جان بیمار شود.

مقامات بهداشتی از افراد در معرض بیماران می خواهند که مرتب دست های خود را بشویند و از اشتراک ظرف های غذا با بیماران پرهیز کنند .همینطور از بیماران می خواهد که در هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان و بینی خود را بگیرند و از پراکنده شدن ویروس در هوای اطراف خود جلوگیری کنند.