شهروند ـ شهروند ستونی را اختصاص داده است به معرفی ایرانیان موفق و دستاوردهایشان در ادبیات، ورزش، هنر، علم، سیاست و حرفه تخصصی شان در هر گوشه ی جهان، حتی در ایران. می دانیم که خبر بسیاری از موفقیت ها به رسانه ها راه پیدا نمی کند و تنها در جمع کوچک خانواده و آشنایان عنوان می شود، پس اگر فرد موفقی در اطراف خود می شناسید، لطفا به ما معرفی کنید. ما به دنبال مشهورترین ها نیستیم، اتفاقا یکی از اهدافمان این است که بتوانیم آنها را که تا کنون تلاش و خلاقیت و استعدادشان تغییری در زندگی خود و یا دیگران به وجود آورده، ولی کمتر دیده شده اند، به دیگران معرفی کنیم.

در شماره های گذشته مهوش ثابت، آوا هما، سمیرامیس کیا، سونا مقدم، مهدی رضانیا، مریم حفیظی راد و سارا رحیمی را معرفی کردیم.

این هفته سعید ولدبیگی، مدیر و روزنامه نگار را به شما معرفی می کنیم.

سعید ولدبیگی در سال ۱۳۶۳ (۱۹۸۴ میلادی) در یک خانواده ی کرد ـ ترک در کرمانشاه به دنیا آمد. در ایران در زمینه مهندسی صنایع تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز کرد و پس از مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۰۹ به صورت همزمان در رشته‌های علوم سیاسی و علوم شناختی در شاخه هوش مصنوعی تحصیلات خود را ادامه داده است. او همچنین در یک دهه گذشته به عنوان روزنامه‌نگار، سردبیر و مدیر پروژه‌های چاپ، دیجیتال و برنامه‌های تلویزیونی در رسانه‌‌‌های مختلفی فعالیت داشته است.

سعید ولدبیگی از سال ۲۰۱۵ شرکت دیتاکراسی را برای فعالیت در زمینه‌ هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و فن‌آوری‌های مالی به همراه گروهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادایی راه‌اندازی کرده است. «دیتاکراسی» از سال ۲۰۱۵ علاوه بر فعالیت‌های مستقل در بازارهای مالی، به عنوان همکار مشترک در پروژه توسعه پایدار سازمان ملل نیز فعالیت مستمر داشته است.

سعید ولدبیگی علاوه بر مدیر عاملی شرکت «دیتاکراسی»، شرکت‌های دیگری همچون «دیجیتاتورز» و «تی‌وی‌تی کانادا» را به عنوان مدیر تکنیکی و تهیه‌کننده اجرایی همراهی می‌کند.

موسسه تامسون رویترز به تازگی لیست موثرترین چهره‌های کانادایی در عرصه‌های مختلف را منتشر کرده است که نام ایرانیان هم در آن به چشم می‌خورد. این موسسه میزان فعالیت رسانه‌ای و تحقیقی این افراد را با پارامترهای تاثیرگذار در بازارهای تجاری و مالی بررسی کرده است. موسسه تامسون برای اعلام این رده بندی از دو شرکت مستقل دیگر نظرخواهی تخصصی کرده است. در این میان نام سعید ولدبیگی در رده دهم این جدول و در میان تاثیرگذارترین‌های کانادا در زمینه‌های ریسک مالی، مدیریت سرمایه‌گذاری و نوآوری‌های دانش‌بنیان در زمینه هوش مصنوعی، کلان‌داده‌ها و فن‌آوری‌های مالی آمده است.

موسسه رویترز با اعلام این لیست اعلام کرد که اجلاس سالانه مدیران مالی در زمینه مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری را امسال در تورنتو برگزار می‌کند. موسسه «تامسون رویترز» در سال ۱۹۴۳ و با هدف بررسی تخصصی بازارهای مالی و تجاری، به ویژه بازارهای بورس راه‌اندازی شده و از آن زمان به عنوان یکی از معتبرترین نهادهای بین‌المللی در زمینه گردش‌های مالی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند. علوم تخصصی حوزه‌ی کامپیوتر، نظیر داده‌کاوی، پردازش زبان‌های طبیعی، یادگیری ماشین و مشتقات آن نظیر الگوشناسی آماری، شبکه‌های عصبی همگی می‌توانند در حوزه‌ی پیش‌بینی روند آتی تحولات جهانی و بازارهای مالی نقش تعیین کننده‌ای ایفا کنند.

سعید از سال ۲۰۱۴ سردبیری مجله جشنواره تیرگان را نیز بر عهده دارد که به صورت تخصصی مجموعه‌ای از مقاله‌های تخصصی فرهنگ و هنر ایران را به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌کند.

سعید ولدبیگی ماه گذشته نیز در میان ده فعال تاثیرگذار بر صنعت فن‌آوری مالی و هوش مصنوعی کانادا از سوی کمپانی «آی‌بی‌ام» برای حضور در اولین فوروم تحولات تکنولوژی مالی این شرکت دعوت شده بود.

از وبسایت دیتاکراسی دیدن کنید:

http://www.data4sdgs.org/partner/datacracy