شهروند- کمپانی Lyft ، روز سه شنبه ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷ به طور رسمی و برای اولین بار در خارج از مرزهای ایالات متحده آمریکا کار خود را در تورنتو آغاز کرد. این کمپانی اولین رقیب اوبر در ارائه خدمات حمل و نقل ارزان و اینترنتی است. به گفته یکی از مقامات این کمپانی سیستم خدمات دهی Lyft مانند اوبر است و مشتریان می توانند با دانلود کردن نرم افزار و انتخاب شیوه پرداخت مانند اوبر و به همان شکل از آن استفاده کنند. Lyft ادعا می کند که در قیمت و شکل خدمات مانند اوبر رفتار خواهد کرد ولی چگونگی رفتار با مشتری و پرسنل از نکات بارزی است که این کمپانی در آن به رقابت با اوبر خواهد پرداخت.

Lyft امیدوار است که بتواند با ارائه خدماتی که در آن تنها رضایت مشتریان مطرح است از اوبر پیشی بگیرد و برای این کار سعی می کند خطاهای اوبر را در سیستم مشتری مداری و برخورد با کارمندان درست کند.

یکی از اولین برنامه های Lyft این است که به مشتریان اجازه می دهد تا در ماه دسامبر در هنگام پرداخت هزینه مسیر، میزان کرایه پرداختی را به رقم بالاتر روند کنند. قرار است تا این میزان درآمد اضافه به عنوان کمک به بیمارستان کودکان در تورنتو اهدا شود.

سخنگوی اوبر از شروع به کار این کمپانی در تورنتو بسیار اظهار خوشحالی کرد. سیستم حمل و نقل اینترنتی که در اصطلاح انگلیسی به آنها Rideshare  گفته می شود در سال های اخیر گسترش فراوانی در همه جای دنیا داشته است. این سیستم نه تنها باعث کاهش ترافیک می شود، بلکه به لحاظ کاهش در میزان استفاده از وسایل نقلیه برای محیط زیست بسیار مفید است.