شهروند- روز جمعه ۱۵ دسامبر جسد میلیاردر کانادایی بری شرمن و همسرش هانی در زیرزمین خانه شان در منطقه نورت یورک تورنتو پیدا شد. در ساعات اولیه این اتفاق، خانواده و فرزندان این زوج با اعلام بیانیه هایی از مطبوعات و خبرگزاری ها درخواست کردند که به شایعه پراکنی نپردازند و پلیس تورنتو نیز از افشای هرگونه مطلبی در این مورد سر باز زد.

اجساد این زوج برای کالبدشکافی تحویل پزشک قانونی شد و از روز یک شنبه بخش جنایی پلیس تورنتو امور کار را در دست گرفت.  روز دوشنبه و در کمال ناباوری خانواده و دوستان، نتایج کالبد شکافی اعلام شد و پلیس تورنتو اعلام کرد که این زوج در یک اقدام قتل ـ خودکشی و به صورت خفه شدن بر اثر بند یا طناب به قتل رسیده اند. در این اقدام در ابتدا یکی از زوج ها دیگری را به قتل رسانده و سپس خودش خودکشی کرده است. یکی از دوستان بسیار نزدیک بری و هانی، فرد واکس، می گوید حتی فکر کردن به این مساله برای او دشوار و غیرقابل باور است زیرا بری شرمن و هانی بسیار عاشق یکدیگر بودند و در روزهای اخیر برای عروسی دخترشان در حال آماده شدن و برنامه ریزی بودند. آنها همچنین از تولد نوه جدیدشان که به تازگی به دنیا آماده بود بسیار خوشحال بودند.

فرد واکس می گوید، هانی به تازگی برای تمامی دوستانی ایمیل فرستاده بود و در حال برنامه ریزی برای یک مهمانی دوستانه در روزهای آتی در فلوریدای آمریکا بود. به نقل از واکس، آنچه برای این زوج عاشق مهم بود دوست داشتن و کمک به آدم ها بود.

بری شرمن و همسرش بنیانگذار کمپانی معروف Apotex ، تولیدکننده داروهای مشابه اصل هستند و حدود ۱۱۰۰۰ کارمند در سراسر جهان دارند. گفته می شود که سرمایه ی خالص این زوج رقمی معادل ۴.۶ بیلیون دلار است. هانی در خیریه های فراوانی فعالیت داشت و برای آن ها سالیانه میلیون ها دلار کمک جمع آوری می کرد. همچنین علاوه بر خیریه ها این زوج به دانشگاه ها، از جمله دانشگاه یورک کمک های مالی فراوانی در قالب وام  و بورسیه می کردند. تازه ترین کمک آنها به دانشگاه یورک ۵ میلیون دلار بود.

در پی اعلام خبر مرگ بری و هانی شرمن بسیاری از مقامات دولتی کانادا از جمله شهردار تورنتو، جان توری،  ابراز ناراحتی کردند و مراتب همدردی خود را با خانواده شرمن در میان گذاشتند. همچنین رئیس دانشگاه یورک خانم روندا لنتون ضمن ابراز ناراحتی عمیق خود، هانی شرمن را زنی اجتماعی و بسیار انسان دوست توصیف کرد. جامعه ی یهودیان تورنتو که دو مقتول متعلق به آن بودند، از این حادثه بسیار ابراز تأسف کرده اند. سئوالات درباره ی انگیزه این اتفاق و شیوه ی انجام آن هنوز ادامه دارد و تمامی جنبه های آن کاملا روشن نیست.

 مراسم خاک سپاری این زوج قرار است روز پنج شنبه ۲۱ دسامبر انجام شود و قرار است جاستین ترودو نیز در این مراسم حضور یابد.