شهروند ـ فرح طاهری: جمعه ۱۶ دسامبر ۲۰۱۷، جشن سالانه ی یلدا از سوی “مهندس” برگزار شد. انجمن کانادایی مهندسین و آرشیتکت های ایرانی (مهندس) به همراه انجمن دانشگاه صنعتی شریف (سوتا) و کانون فارغ التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران (فنی)، یلدا را مشترکا جشن گرفتند.

در این جشن، دکتر رضا مریدی، وزیر علوم و نوآوری استان انتاریو و آقایان علی احساسی و مجید جوهری نمایندگان لیبرال مجلس فدرال کانادا حضور داشتند.

جشن یلدای امسال همراه بود با جشن سی امین سال تأسیس “مهندس”.

مهندس در سال ۱۹۸۸ در تورنتو به ثبت رسید. این انجمن قدیمی ترین گروه متشکل ایرانی در کانادا است و در زمینه های مختلف علمی، هنری، ورزشی و برپایی گردهمایی و سمینارها در حال سرویس دهی به اعضای خود است.

در گفت وگوی کوتاهی که با محبوب بلندی، رئیس هیئت مدیره “مهندس” داشتم او اشاره کرد که بزرگداشت سی امین سالگرد تأسیس کانون فرصت ویژه ای را فراهم می کند تا درباره ی گذشته ی کانون صحبت کنیم و نقش مهمی که کانون در توسعه ی زندگی اجتماعی و حرفه ای هزاران مهندس و آرشیتکت ایرانی در طول این ۳۰ سال بازی کرده، یادآوری کنیم.

رئیس هیئت مدیره کانون مهندس افزود: ما به طور ویژه قدردان زحمات اعضای موسس کانون مهندس هستیم و همچنین صمیمانه از همه مدیران گذشته و حال حاضر کانون که وقت ارزنده ی خودشان را برای پیشبرد اهداف کانون صرف کرده اند، سپاسگزاریم.

حالا که سالگرد سی ساله ی کانون را جشن می گیریم، به گذشته ی پرافتخار آن می بالیم و آینده ی پر موفقیت آن را انتظار می کشیم. ما خواهیم کوشید تا با تکیه بر قابلیت های کانون، مخاطبان آن را افزایش دهیم و به اعضای کانون کمک کنیم تا حضوری فعال و موفقیت آمیز در جامعه ی حرفه ای کانادا داشته باشند.

آقای بلندی در انتها ضمن تبریک شب یلدا گفت: امشب افتخار داریم که شب یلدا و دستاوردهای کانون مهندس را به همراه مهمانان عزیز جشن بگیریم و آرزو می کنم همه دوستان اوقات خوشی در کنار خانواده ی بزرگ مهندس داشته باشند.

در این جشن، دکتر رضا مریدی و آقای مجید جوهری به کوتاهی سخنرانی کردند و سی سالگی مهندس را تبریک گفتند. دکتر مریدی حامل پیام کتبی تبریک خانم کاتلین وین نخست وزیر انتاریو به مناسبت یلدا و سی امین سالگرد تأسیس مهندس به این کانون بود.

بریدن کیک سی سالگی مهندس از برنامه های ویژه ی این جشن بود. محبوب بلندی  رئیس هیئت مدیره مهندس، علاوه بر اعضای هیئت مدیره ی مهندس، نمایندگان طیف های مختلف کامیونیتی را برای مشارکت در برش کیک جشن به جایگاه فراخواند: خانم مهشید آژیر و آقای کامبیز افشاری رؤسای دو سازمان همکار، آقای مهرداد آرین نژاد رئیس جشنواره تیرگان به عنوان نماینده سازمانهای غیرانتفاعی، آقای جواد حسنین یکی از اعضای موسس کانون به همراه دکتر مریدی و آقای جوهری همگی در این کار مشارکت داشتند.

در بخش هنری برنامه امیر رهبر با پیانو و سیاوش صدر مهدوی با تنبک، صدای زیبا و پرقدرت گلرخ امینیان را همراهی کردند. گلرخ ترانه های خاطره انگیزی انتخاب کرده بود که باعث شد بسیاری با او همخوانی کنند؛ انگار که این جشن در جایی نه دور از “خانه” برگزار می شود.

یکی از برنامه های جنبی خوب امسال، برنامه ای بود که خارج از سالن اصلی برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده بودند. این برنامه Engineering for Kids یا “مهندسی برای کودکان” بود که از کودکان ۴ ساله تا نوجوانان ۱۴ ساله را پوشش می داد و آنقدر جذاب بود که به ندرت بچه ای را در سالن اصلی می توانستی پیدا کنی. در این سرگرمی علمی، کودکان به روش های جذابی با مهندسی سازه، مهندسی سخت افزار و مهندسی رباتیک آشنا و با هم رقابت می کردند.

پس از صرف شام و دسر، قرعه کشی توسط مجری برنامه، مونا یوسفیان انجام شد و به شماره های برنده جوایزی اهدا گردید.

دی جی سیامک نیز ادامه موسیقی را برعهده داشت و پایان بخش برنامه رقص و شادی جمعی بود.

این جشن در هتل شرایتون برگزار شد و در آن حدود سیصد و سی تن از اعضای این سه انجمن به همراه خانواده و دوستانشان شرکت کردند.

میز زیبای یلدا یکی از جاذبه های این جشن بود که برای عکس یادگاری گرفتن با آن باید در صف می ایستادیم.

عکس ها از علیرضا بیباک

زیرنویس عکس: محبوب بلندی (رئیس هیات مدیره کانون)، محمد کامیاب (مشاور ارشد هیات مدیره)، کامران اعتصام (خزانه دار کانون)، رضا حسین نژاد (نایب رئیس) و محمد عزیزی (مدیر کمیته تکنولوژی)