بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه خواهان گفتگو با دولت جدید آمریکا شده و از این کشور خواسته تا سفیر به دمشق اعزام کند. به گزارش بی بی سی، اسد این  …


شماره ۱۲۱۷ ـ پنجشنبه  ۱۹ فوریه ۲۰۰۹


 

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه خواهان گفتگو با دولت جدید آمریکا شده و از این کشور خواسته تا سفیر به دمشق اعزام کند. به گزارش بی بی سی، اسد این اظهارات را در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی گاردین عنوان کرده است. این در حالی است که گروهی از سناتورهای آمریکایی به رهبری جان کری، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به دمشق سفر می کنند تا با مقام های سوری دیدار کنند.

آمریکا به دنبال ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان در سال ۲۰۰۵ و متهم شدن سوریه، سفیر خود را از این کشور فرا خواند.

بشار اسد از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خواسته تا به وعده اش مبنی بر گفتگو و مذاکره با کشورهایی که جورج بوش از آنها دوری گزیده بود، عمل کند.

بشار اسد در مصاحبه با گاردین از سفر ژنرال دیوید پتریوس، فرمانده عالی رتبه آمریکایی به سوریه استقبال کرده است.

اسد در این مصاحبه به سخنرانی اوباما که در آن گفته بود برخی کشورها اگر مشت های گره کرده خود را کنار بگذارند، دست دوستی ما را خواهند دید که به سوی آنها دراز شده است، اشاره کرد و گفت منظور رئیس جمهوری آمریکا ایران است چون سوریه هیچگاه مشت خود را گره نکرده است.

او افزود: ما حتی در حین تهاجم نظامی اسرائیل به غزه از صلح سخن گفتیم.

اسرائیل و سوریه از مدت ها پیش با میانجیگری ترکیه مذاکرات غیر مستقیمی را برای صلح آغاز کرده اند اما این گفتگوها به سطح رسمی نرسیده است.

دمشق، پایتخت سوریه روز چهارشنبه همچنین میزبان بنجامین کاردین، سناتور دموکرات ایالت مری لند بود.