قطعا یکی از مهمترین عواملی که در تعیین میزان حق بیمه اتومبیل تاثیر دارد مطمئن و ایمن بودن نوع اتومبیل برای راننده و سرنشینان است. جالب است بدانید که حدود ۷۵ درصد از هر حق بیمه بابت“حوادث سرنشین و پوشش اشخاص ثالث “محاسبه و از خریدار بیمه (بیمه گذار) دریافت می شود و مابقی بابت بیمه بدنه اتومبیل خود شماست.

در اولین تحقیق منتشر شده توسط “صندوق حمایتی بیمه صدمات بدنی جاده ای کانادا” ۱۵ اتومبیل بالاترین افتخار را از نظر ایمنی به دست آوردند و این مورد به همه شرکت های بیمه گزارش شد تا در تعدیل حق بیمه ها در سال جدید اثر بخش شود.

از گروه یاد شده اسامی  ۸ اتومبیل برتر عبارتند از:

The 2018 Kia Forte. Kia.

The 2018 Kia Soul. Kia.

The 2018 Subaru Impreza. Subaru.

The 2018 Subaru WRX. Subaru.

The 2018 Subaru Legacy. Subaru.

The 2018 Subaru Outback. Subaru.

The 2018 Toyota Camry. Toyota.

The 2018 BMW 5 Series.

اتومبیل کیا، سوبارو، هیوندایی، تویوتا(کمری) و “بی ام و” در راس ایمنی در سال ۲۰۱۸ هستند که افتخار بزرگی برای کمپانی های سازنده می باشند.

 آقای آدرین لود سخنگوی “صندوق حمایتی بیمه صدمات بدنی جاده ای کانادا” عنوان کرد که این روند که حاصل چندین ماه مطالعه و تحقیق بوده می تواند در آینده نیز تکراری مستمر داشته باشد تا هم صنایع خودرو سازی بیشتر به ایمن سازی اتومبیلها توجه کنند و هم مصرف کنندگان بیشتر تشویق شوند تا از کالاهای با کیفیت استفاده نمایند و به قول معروف هم از تخفیف بیمه ای بهره مند شوند و هم از مزایای ایمن بودن اتومبیل برای خود و سرنشینان استفاده کنند.

البته نبایستی از ذهن به دور داشت که عوامل دیگری هم در تعیین و محاسبه حق بیمه اتومبیل موثر هستند از آن جمله: کد پستی- سابقه رانندگی خوب ( نداشتن جریمه و تصادفی که در آن مقصر بوده باشد) – نوع اتومبیل- مذکر یا مونث بودن- مجرد یا متاهل – نوع گواهینامه رانندگی- مدت زمانی که گواهینامه رانندگی اخذ شده – نداشتن سابقه عدم پرداخت حق بیمه و در آخر چند سال است که با یک شرکت بیمه کار می کنید و اصطلاحا به آن وفادار هستید.

شرکت های بیمه در پایان هر سال از متخصصان زبده خود می خواهند تا ماحصل سال گذشته را به دقت بررسی کنند و دریابند تا در هر رشته بیمه ای چقدر به عنوان حق بیمه دریافت کردند و در مقابل چقدر به عنوان خسارت پرداختند به این ” ضریب خسارت ” می گویند که در هر رشته معیار مشخصی دارد. این ضریب برای رشته هایی که اصطلاحا خرید بیمه اجباری است مثل بیمه اتومبیل بالای ۵۰ درصد هم معقول است چون توسط دولت فدرال یا استانی حمایت می شود، ولی برای رشته هایی که خرید بیمه اجباری نیست بین ۲۵ الی ۴۰ درصد معقول به نظر می رسد.

البته هر کدام از شرکت های بیمه هم طبق استانداردهای خود از درصدهای از پیش تعیین شده ای تبعیت می نمایند و لی سعی دارند تا خود را با عرف جامعه بیمه ای همسو و همگون نمایند.

موفق و موید و سربلند باشید.