شهروند- موزه آقاخان از شما دعوت می کند تا از تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ به این موزه بروید، موسیقی را ببینید و هنر را بشنوید. بر اساس اعلام این موزه، قرار است تا در طی ۱۰ برنامه هنری متفاوت بازدیدکنندگان به سفری هنری بروند که در طی آن می توانند به ارتباط درونی هنرهای نمایشی و تجسمی پی برده و از طریق این برنامه ها به جنبه هایی از هنر دست یابند که شاید تا کنون برای آنها ناممکن انگاشته می شد.

مسئولان این موزه می گویند که از تجربیات سال ۲۰۱۷ که برگرفته از هنر سوریه بود بسیار راضی هستند و تمام تلاششان این است که آقا خان موزه ای باشد که واقعیت هنر را به نمایش می کشد و از هنر به هر شیوه ای ستایش و قدردانی می کند. برای دست اندرکاران این موزه شناسایی بخش مادی و معنوی هنرمند و کمک به آن بسیار مهم است و می خواهد به مخاطب کمک کند تا با دیدن انواع هنر در کنار یکدیگر به ارتباط درونی و ارتباط انواع هنر با یکدیگر پی ببرد. از ویژه برنامه های این دوره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کار مشترک هندسه دان انگلیسی Sama Mara و آهنگساز Lee Westwood در یک سازه هنری تعاملی که به بیننده اجازه می دهد که ریتم ها و الگوهای موسیقی را با ترکیبات هنر بصری تجربه کند.

یک قطعه که توسط هنرمند پاکستانی-آمریکایی ، Shahzia Sikander، و خواننده چینی Du Yun برنده جایزه پولیتزر طراحی شده است، به همراه نقاشی های  “گلشن عشق”

نقاشی های مینیاتوری از کتاب ایرانی شاهنامه در گفتگو با اشعار ریتم دار این کتاب

مجموعه ی عودها متعلق به هنرمند سوریه ای تازه مهاجر Radwan Al Taleb

Yurt  مغولی و اجرای بداهه نوازی و شنیدن قصه های موزیکال و تجربه ی فضایی گرم و صمیمی به همراه یک استکان چای.