شنیدن خبرها و گزارشات از عمق فاجعه ی زلزله در استان کرمانشاه و کافی نبودن کمک ها بخصوص به روستاها و مناطق دورافتاده، من را به این فکر واداشت که باید سریعا کاری کرد. این بود که با دوستانم در خانه ی کرد تماس گرفتم و همزمان با آقای پولاد زاهدی که تجربه ی جمع آوری کمک های مالی برای زلزله زدگان ایران را در چندین مورد پیشین داشت، مشورت کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که در مکانی پر رفت و آمد اقدام به جمع آوری کمک های نقدی کنیم.

برای این منظور با مدیریت سوپر خوراک خانم مینا مدنی و آقای فیاض تماس گرفتم که اعلام همکاری کردند. آنها با دراختیار گذاشتن بخشی از فروشگاه ما را یاری دادند که این عمل آنها درخور تقدیر است. من از طرف خودم و تمامی دوستانی که ما را در این کمپین یاری کردند از مدیریت سوپر خوراک تشکر و قدردانی می کنم.

به این ترتیب بود که ما جمع آوری کمک ها را از روز دوشنبه ۱۲ نوامبر آغاز کردیم و هر روز صبح از ساعت ۱۱ تا ۱۱:۳۰ شب در سوپر خوراک به مدت یک هفته حضور داشتیم. شروع چنین اقدامی به شخصه برای من در مکانی عمومی آن هم از نوع ایرانی اش تجربه ی جالبی بود. صبح ها معمولا مدتی طول می کشید تا مردم به صندوق ها و اعلانات ما توجه کنند، ولی از ساعت ۶ عصر به بعد که اجرای موسیقی باعث توجه بیشتر همه می شد، کمک های مردمی هم بیشتر می شد.

آقای پولاد زاهدی نوازندگی ارگ و آقای فردین خاطری نوازندگی سنتوررا برعهده داشتند و همه ی ما اعم از اعضای گروه و کارکنان سوپر خوراک و مشتریانی که برای خرید آمده بودند، همخوانی می کردیم و تا ۱۱:۳۰ شب برنامه ی موسیقی ادامه داشت و شور و حال خاصی همگی را فرا می گرفت و به طور چشمگیری میزان کمک ها زیاد می شد.

آزیتا زارعی ـ پولاد زاهدی

عده ی زیادی بدون اینکه ما درخواست کنیم کمک می کردند و عده ای هم که برایشان مهم بود که بدانند ما که هستیم و این کمک ها به چه صورتی به ایران منتقل می شود، از ما پرسش هایی می کردند. دغدغه ی بسیاری این بود که این کمک ها از طریق دولت  به منطقه فرستاده نشود و تأکید بر اینکه ما از ارگان های مردمی برای کمک رسانی استفاده کنیم.

این نوع Fundrasing به دلیل نداشتن هزینه ی زیاد برای گروهی که کار را برعهده می گیرند و تنها به نیروی انسانی و داوطلب تکیه دارند، برای امور خیریه بسیار کارآمدتر از برگزاری مراسم است. استفاده از مکان های عمومی و پررفت و آمد و سهیم کردن مردم کوچه و بازار در این امور به انسجام کارهای گروهی و جمعی و خودجوش کمک می کند و موجب آن می شود که حداکثر کمک ها با کمترین هزینه ای به دست مردم نیازمند برسد.

خانه ی کرد تورنتو با همکاری با خیریه ACF که یک بنیاد خیریه ی رسمی کانادایی است توانست مبلغ ۲۹۳۸۰ دلار جمع آوری شده را به دست مردم آسیب دیده روستاهای کرمانشاه برساند.

تمام مدارک ارسال پول و دریافت آن از سوی ساکنان منطقه، با ذکر نام و امضا و تهیه ویدیو از آنها برای خانه ی کرد فرستاده شده است.

لازم می دانم از طرف خود و اعضای خانه کرد تورنتو از تمامی افرادی که با کمک های خود به کمپین ما در سوپر خوراک یاری رساندند نهایت قدردانی و سپاس را داشته باشم.

همچنین در ادامه ی امر جمع آوری کمک برای زلزله زدگان این منطقه، ما جمعی از ایرانیان مقیم تورنتو ، برنامه ای را در ماه فوریه برگزار می کنیم.

نام این کمپین Give Hope است، کارهای مقدماتی آن انجام شده و بلیت های مراسم آماده ی خریداری است.

اعضای کمیته اجرایی این کمپین عبارتند از:

افخم مردوخی (رئیس)، نیما احمدی، آزیتا فتحی، محمد فتوت، مهسا غلامی، جمیل مردوخی، دکتر ارسلان مهاجر، مینا سرلتی، استیو تبریزی، هوشنگ شانس، آزیتا زارعی.

گفتنی است که نخست وزیر انتاریو، خانم کاتلین وین میهمان ویژه مراسم هستند.

این مراسم روز ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ در پارک ویو منر همراه با موسیقی فولکلور و پذیرایی و صرف شام برگزار می شود.

درآمد حاصل از این برنامه به ساخت مدرسه، درمانگاه و یا خانه در مناطق محروم و به شدت آسیب دیده کردستان اختصاص می یابد. بنیاد خیریه کهریزک کانادا مسئولیت انتقال کمک ها و صدور رسید معافیت مالیاتی را برعهده دارد.

لطفا جهت کمک یا تهیه بلیت مراسم با من به شماره ۶۴۷۴۶۸۳۷۰۹ تماس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر از وبسایت این کمپین دیدن کنید:

Iranearthquake2017.com