راستی چه زمانی به موضوع مهم طرح و برنامه ریزی بازنشستگی توجه می کنیم؟ و چطور و چگونه؟ اگر قرار باشد در نظر داشته باشیم روزهای بازنشستگی از ما چندان دور نیست و در آن روزها توان و قدرت مالی مهمترین فکر هر سالمندی محسوب می شود، چه می کنید؟

بازنشستگی حادثه مهمی در چرخش زندگی افراد است و افراد باید قادر به پذیرفتن این اندیشه بشوند که می توانند به طور موفق و با سربلندی به عنوان یک فرد کامل بدون آنکه شغل داشته باشند به زندگی ادامه دهند. اگر این تصمیمات خوب گرفته شوند، فرد، سازمان و جامعه در مجموع منتفع می شوند. فراموش نکنیم با هر میزان درآمد می توان پس انداز کرد و این فقط نیاز به آینده نگری دارد. امروز به فکر امروز و  فردا باشیم.

برای مثال، افراد بازنشسته می توانند زمانشان را با انعطاف بیشتر مدیریت کنند، هر زمانی که بخواهند، می توانند از خواب بیدار شوند، در فعالیت های تفریحی در طول هفته شرکت کنند و حتا هر زمانی که می خواهند به مسافرت بروند، اما افرادی که کار می کنند با برنامه ها و نیازهای شغلی شان محدود می شوند. به عبارت دیگر، افرادی که به کارشان ادامه  می دهند همچنان در وضعیت و شبکه حرفه ای شان باقی  می مانند و تعامل روزانه خود را با همکارانشان حفظ می کنند.

از دیگر طرح ها و برنامه و مزایای RRSP می توان هزینه تحصیل را نام برد. در برنامهLifelong Learning Plan به شرط تحصیل تمام وقت می توان از حساب  RRSP کمک گرفت و پول برداشت کرد که معاف از مالیات است. باید در اینجا اضافه کرد که مبلغ برداشتی در این طرح نباید بیش از ۱۰۰۰۰ دلار در سال و در طی ۴ سال هم نباید بیش از بیست هزار دلار باشد.

نکته دیگر اینکه در صورت نداشتن پول برای خرید RRSP می توانید وام بگیرید. مقدار وام، کاملا بستگی به فرد متقاضی و شرایط اعتباری او دارد. گاهی در صورت مقدار کم تقاضا، بدون کنترل کردیتی انجام می شود. شرکتها و موسسات مختلف قوانین خاص خود را دارند.

بعضی از شرکتها در این راستا تخفیف هایی را هم منظور می دارند.  علیرغم اینکه پیشنهاد می شود RRSP  زوجین به صورت جدا باشد و مجزا افتتاح شود،  RRSP زوجین طرح و روش دیگری است برای مشارکت در صندوق بازنشستگی و راهکار مناسبی است برای آن دسته از افرادی که بتوانند از این طریق مشمول مالیات نشوند. در این خصوص، انتخاب های مختلف، محاسبات مختلف، اما به صورت کلی یک چیز مشترک وجود دارد و آن تصمیم گیری هوشمندانه بر اساس موقعیت ویژه زوجین است که به آنها برای داشتن یک بازنشستگی موفق کمک می کند.

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه  های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com