شهروند- اواخر هفته گذشته، دو خانم جوان ادعا کردند که پاتریک براون، رهبر حزب محافظه کار انتاریو، چندین سال پیش وقتی آنها دختران جوانی بودند به آنها سوءقصد جنسی کرده است. این خبر که آشفتگی و تنش زیادی را برای حزب محافظه کار انتاریو به همراه داشت تیتر خبری تمام خبرگزاری های مهم کانادا شد.

واکنش پاتریک براون به این خبر مانند هر انسان دیگری تکذیب بود. او اعلام کرد که این اتهامات را نمی پذیرد و تمام تلاشش همیشه این بوده است که محیطی سالم و اخلاقی برای شهروندان انتاریو فراهم کند، اما چند روز بعد، جمعه ۲۶ ژانویه، پاتریک براون در پی درخواست برخی از افراد این حزب استعفا داد تا بتواند به این اتهامات رسیدگی کند.

بسیاری از سیاستمداران کانادا از جمله جاستین ترودو به این خبر واکنش نشان دادند و اعلام کردند که ادعای سوءاستفاده جنسی به هیچ عنوان قابل گذشت نیست و باید به سرعت و تحت هر شرایطی به آن رسیدگی شود.

اما برخی از جمله خواهر کوچکتر براون از این خبر بسیار برآشفتند و اعلام کردند که این خبر سیاسی است و نمی تواند درست باشد. به گفته خواهرش، براون مرد بسیار مهربان و قابل اعتمادی است و سزاوار چنین اتهامی نیست. هم اکنون حزب محافظه کار انتاریو بدون رهبر است و چند تن از افراد سرشناس از جمله داگ فورد، برادر راب فورد شهردار اسبق تورنتو، آماده اند تا برای  این شغل قدم پیش بگذارند.

این دو خانم جوان از گفتن نام خود خودداری کرده اند و می گویند که پاتریک براون مردی است که به دنبال دختران جوان است و از معاشرت با آنها که بسیار از وی جوانترند لذت می برد.