شهروند- نخست وزیر انتاریو، کاتلین وین، روز سه شنبه در دیدار از واشنگتن اعلام کرد که قانون جدید نیویورک به نام ” Buy American” را در صورت اجرایی شدن جبران خواهد کرد. این قانون جدید در نیویورک دسترسی کمپانی های انتاریو را به برخی قراردادهای زیرساختی در ایالات متحده امریکا محدود می کند و در صورت اجرایی شدن از ابتدای آوریل سال ۲۰۱۸ شرکت های آمریکایی باید برای پروژه های راه سازی و پل سازی تنها از استیل و آهن ساخت آمریکا استفاده کنند که رقمی حدود ۱ میلیون دلار آمریکا یا بیشتر هزینه دارد.

کاتلین وین اعلام کرد که دولت لیبرال به شیوه مناسبی پاسخ خواهد داد مگر اینکه قبل از اجرایی شدن این قانون دولت امریکا استان انتاریو را مستثنا کند. وین می گوید که تمام تلاشش این است که از مشاغل و صاحبان آنها در انتاریو حمایت کند و اجازه نمی دهد به همین راحتی به این همه نیروی کار و مشاغل آنها در کانادا ضربه وارد شود.

میزان واردات دولت انتاریو از  نیویورک بسیار کمتر از صادرات به آن است و کاتلین وین می گوید که تمام تلاش خود را خواهد کرد تا از طریق یک تبصره قانونی به این قانون جدید واکنش نشان دهد و از ضربه خوردن به اقتصاد انتاریو تا حد ممکن بکاهد.