شهروند- دفتر نخست وزیری کانادا تیم کوچکی برای رسیدگی به شکایات مبنی بر آزار و اذیت جنسی کارمندان سیاسی که برای اعضای کابینه کار می کنند، تشکیل داده است. سخنگوی دفتر نخست وزیری، النور کاتنارو (Eleanore Catenaro) می گوید که دو حامی ارشد تیم به سئوالات و شکایات کارکنان وزارت خانه ها در زمینه ی آزار و اذیت جنسی و رفتارهای ناشایست پاسخ خواهند داد.

او همچنین بیان کرد که تمام کارمندان کابینه نخست وزیری باید به محیط امن و قابل احترام کاری دسترسی داشته باشند و دولت کانادا و دفتر نخست وزیری به راحتی از کنار این جرائم عبور نخواهد کرد.

این تیم کوچک که از ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ شروع به فعالیت کرده است این اجازه را دارد که در صورت نیاز برخی پرونده های شخصی را بررسی و دنبال کند.

جاستین ترودو در پی اعلام این خبر گفت که این تیم از کمک متخصصان مختلفی در زمینه های حقوقی و مشاوره بهره مند خواهد شد تا از این مهم اطمینان حاصل شود که تمام جوانب امر رعایت شده است.

این روزها و در پی استعفای پاتریک براون از سمتش به عنوان رهبر حزب محافظه کار انتاریو، و به اتهام رفتار ناشایست و سوء استفاده جنسی از دو دختر جوان، دولت کانادا در پی این است تا هرچه سریعتر  و بهتر جلوی این رفتارها گرفته شده و از احتمال این رفتارها در آینده نیز جلوگیری شود.