با اروین خاچکیان در پیوند با انتشار آلبوم پاپ راک جدیدش

با سلام اروین عزیز، شما برای بار سوم است که  به تورنتو می آیید و این بار یک مناسبت ویژه هم در کار است و آن جشن رونمایی آلبوم جدید شماست.  در مورد این آلبوم کمی توضیح دهید.

ـ در این ۳ سال اخیر من به خاطر مشکلاتی که در زندگی‌ شخصیم داشتم، تو تنهایی هام نشستم و کلی‌ آهنگ نوشتم و تصمیم گرفتم مجموعه تمام این کارها یک آلبوم بشه. خودم خیلی‌ ذوق زده ام چون من اولین آلبوم خودم را ۷-۸ سال پیش دادم بیرون و بعد از اون فقط برای کسانی دیگه کار ساختم ولی‌ الان فکر می‌کنم که دوباره نوبت خودم شده که یک حالی‌ هم به خودم بدم. خیلی هم خوش حالم که این اتفاق در تورنتو داره پیش میاد چون قرار بود در لوس انجلس این اتفاق بیفته ولی‌ من تغییرش دادم به تورنتو. ما در واقع ۳ روز قبل از برنامه تورنتو سی‌دی را منتشر می‌کنیم آنلاین و در تورنتو هم خود سی‌دی را دوستداران می‌تونن بیایند و تهیه کنند و خودمون را هم ببینند.

این آلبوم در چه سبکی ست، آیا مثل کارهای شما با رعنا منصور است و یا چون این آلبوم شخصی شماست متفاوته؟

ـ ببینید الان چون همه دسترسی داریم به هر نوع صدایی (طنین) خیلی‌ آسون میشه هر نوع سبکی را درست کرد ولی‌ خوب اگر بخوام بگم چه سبکی هست این پاپ راک هست.

خیلی ها شما رو با کارهاتون با رعنا منصور می شناسند. آیا این کار جدید هم از لحاظ سبک به اون کارها نزدیکه؟

ـ نه خوب این فرق داره چون رعنا خیلی خواننده ی توانائی هست و برای همین دستم باز بوده که تنظیم‌های مختلفی کنم ولی‌ کار خودم بیشتر راک هست.

تو کلا خیلی کارهای جالب و منحصر به فردی انجام دادی، مثلا میدونم که مدیر هنری گروه سرج تنکیان هستی که کّل دنیا را با هم تور کردین و برای گروههایی مثل متالیکا و فو فایترز هم اپن کردید. کمی از خاطراتت از این گروه برای ما توضیح بده. 

ـ می‌تونم بگم یکی‌ از بهترین تجربه‌های زندگیم بوده کار کردن با سرج که حدوده ۱۸-۱۷ سال هم میشه، رو پروژه‌های مختلف. در ۵-۴ سال اخیر هم ما تور دادیم برای آلبوم خودش. الان هم مشغول ضبط کارهای جدیدش هستیم و بریم آمریکایی جنوبی و اروپا تور کنیم. تمامی‌ این کنسرت‌ها ارکستر ۷۰ نفری لازم دارن که از همون کشور انتخاب میشن. مثلا ما میریم روسیه ۳ روز با ارکستر روسیه تمرین می‌کنیم و بعد یک تور ۳-۲ هفته‌ا‌ی میدیم و بعد که میریم ایتالیا با ارکستر ایتالیا تمرین می‌کنیم و به این صورت.

خیلی‌ برای من جالب هست چون می بینم که همه این ارکسترا همون نوت‌ها را اجرا می‌کنن ولی‌ همشون حس‌هاشون با هم فرق داره. این هم برای من، هم سرج و هم گیتاریست ما خیلی جالب هست که چطوره که اگر همه چی‌ یکسان هست (تمپو، گام، ملودی) این قدر اجراهاشون از هم فرق میکنه.

تو با سبکهای مختلفی هم کار میکنی و هم کنسرت میدی، و حالا هم با موزیسین خوب شهر خودمون سینا بطحائی قرار هست کنسرت بدین. سینا نوازنده ی سنتوره و سبک جالب خودشو داره که البته راک نیست. برامون کمی از این شب بگو و از همکاریتون با هم.

ـ سینا را من خیلی‌ دوست دارم چون کارش خاص هست و فرق داره و من برا همین می‌خواستم با اون این برنامه را اجرا کنم. مطمئنم آنهایی که اهل موسیقی هستند و ذهن بازی دارند برای چیزهای جدید، شب خیلی‌ خوبی‌ خواهند داشت.

“لینک میوزیک” برای بار سوم شما را به تورنتو دعوت کرده، کمی از همکاریتون با این شرکت توضیح دهید؟

ـ معمولان خب این هنرمندان هستند که همه امتیاز‌ها رو میگیرن ولی‌ این هنرمندان بدون اینکه یک کمپانی حمایتشون کنه نمی‌تونن فعالیت کنند. یک آرتیست فقط گوشه‌ای از این نقاشی هست و این دو با هم این نقاشی را کامل می کنند و من خیلی‌ خوشحالم که با شما دارم کار می‌کنم برای این که حرفه ای‌ هستید و کار خودتون را هم بلدید و از همه مهمتر موسیقی را دوست دارید و این برای من خیلی‌ ارزش داره.

Link Music Nights

اروین خاچکیان& کارمندان و سینا بطحائی

شنبه ۲۴ فوریه ساعت ۷ تا ۱۰ شب

Revival Bar, 783 College St. Toronto

(۶۴۷) ۲۱۹-۴۸۳۳