شهروند- بر اساس گزارشات  World Economic Forum میزان سفرهای بین المللی در سال ۲۰۳۰ به ۱.۸ بیلیون نفر در سال خواهد رسید که این رقم در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۶ که حدود ۱.۲ بیلیون است افزایش قابل ملاحظه ای دارد. از این رو موضوع امنیت مرزها و بررسی هویت مسافران در سفرهای هوایی روز به روز اهمیت بیشتری می یابد.

هم اکنون کانادا با کمک کمپانی Accenture در حال راه اندازی یک نرم افزار موبایل است که هویت افراد را قبل از شروع سفر و به کمک خود آنها و با دریافت اطلاعات شخصی شان بررسی می کنند. این طرح که به عنوان پروژه ای مشترک بین کشورهای کانادا و هلند در حال انجام است قرار است تا سال ۲۰۲۰ استفاده شده و در ابتدا به عنوان طرحی آزمایشی تنها برای مسافران بین این دو کشور مورد استفاده قرار گیرد و در صورت موفقیت برای کلیه مسافران استفاده شود.

کمپانی Accenture اطمینان داده است که اطلاعات افراد به صورت کاملا محرمانه نگهداری شده و این امکان به مسافران داده شود که به طور مشخص و دقیق بدانند اطلاعات آنها در کجا استفاده شده و با چه کسی به اشتراک گذاشته می شود.

استفاده از چنین نرم افزاری به دولت ها این امکان را می دهد که به راحتی افرادی که هیچ گونه خطری ندارند بررسی کرده و روند سفر آنها را تسریع کند و تمام تمرکز خود را بر روی افرادی بگذارد که به لحاظ امنیتی مشکوک هستند و باید با حساسیت بیشتری با آنها برخورد شود.