شهروند- پیرو مناظره تلویزیونی چهار کاندیدای رهبری حزب محافظه کار انتاریو و نقطه نظر آنان در مورد افزایش حداقل دستمزد، آقای کوین فیلن وزیر کار اظهار کرد که هر چهار نامزد رهبری حزب محافظه کار با افزایش حداقل دستمزد کارگران به ۱۴ دلار که از اول امسال عملی شده است و قرار است در اول سال آینده به ۱۵ دلار برسد، مخالفت کردند.

جای چندان تعجب نیست که در رای گیری برای ترمیم قانون کار و افزایش حداقل دستمزد در سال گذشته تمام نمایندگان حزب محافظه کار به آن رأی مخالف دادند.

سیاست های اقتصادی دولت لیبرال انتاریو طی ۹ سال که از رکود اقتصادی می گذرد موجب ایجاد قریب ۸۰۰ هزار شغل جدید شده و رشد اقتصادی انتاریو نه تنها در میان استان های کانادا رتبه اول را حائز است بلکه در میان کشورهای صنعتی گروه G-7 رتبه اول را داراست و در این شرایط لازم است که کارگران بتوانند سهم کافی از این شکوفایی اقتصادی را داشته باشند. خیلی از خانواده هایی که نان آور آنها در مشاغلی با حداقل دستمزد کار می کنند برای اداره زندگی خود و حتی تهیه مواد غذایی با دشواری مواجه هستند. بر اساس ترمیم قانون کار، کارگران علاوه بر افزایش حداقل دستمزد از مزایای دیگر نیز برخوردار می شوند.

برنامه دولت انتاریو ایجاد جامعه ای است که در آن تمام ساکنان این استان بتوانند به نیازهای اولیه خود دسترسی داشته باشند و بدین منظور طرح داروی رایگان برای تمام افراد زیر ۲۴ سال  از اول امسال به مرحله اجرا درآمده است و دانشجویانی که از خانواده های کم درآمد هستند در سال تحصیلی جاری از شهریه رایگان دانشگاه و کالج بهره مند می شوند. بیش از ۲۰۰هزار دانشجو از این امکانات بهره مند شده اند.