شایع ترین سرطانها مانند پستان، پروستات، رحم و روده اگر به موقع تشخیص داده شوند قابل درمان هستند.

از طرفی با داشتن بیمه مناسب بیماری های حاد، می توان ضمن پوشش مالی، آرامش خاطری برای خود به وجود آورد. به تازگی تغییراتی در پوشش بیمه بیماری های حاد در خصوص قلب و عروق، سرطانها، اعصاب، ارگان های اصلی به وجود آمده است. با این تغییرات، می توان بنا به بیمه نامه بعضی از بیماریها را در مراحل ابتدایی هم مطالبه کرد.

به طور مثال سرطان پروستات، سرطان شایع در آقایان. بررسی سرطان پروستات در مردان بالای پنجاه سال یک ضرورت است.

سرطان پروستات در واقع رشد سرطانی پروستات است که علایم آن در مردان متفاوت است. در برخی هیچ علامتی دیده نمی شود و در برخی سبب مشکلات ادراری می گردد. معمولا حدود ۳۰% بیماران مبتلا به سرطان پروستات جان خود را از دست می دهند.

برای تشخیص سرطان پروستات از تست آنتی ژن اختصاصی پروستات یا PSA استفاده می شود. PSA به وسیله ی پروستات تولید می شود و به صورت طبیعی در حد کمی در خون مردان وجود دارد. میزان بالای PSA می تواند احتمالن نشانه ی وجود سرطان پروستات باشد. در مردانی که عفونتی در پروستات دارند نیز ممکن است PSA افزایش یابد. جواب این تست همیشه قطعی نیست و باید معاینات دیگر توسط پزشک انجام شود تا نتیجه تعیین گردد.

اگر سرطان پروستات تشخیص داده شود و در بدن پخش نشده باشد معمولن جراحی و برداشت پروستات (پروستکتومی) و اشعه درمانی از اقدامات درمانی بخصوص برای سنین پایینتر هستند. اقدامات درمانی توسط پزشک با توجه به سن بیمار و نوع سرطان تعیین می گردند.در کانادا سرطان پروستات بسیار شایع است و حدود ۲۵% کل سرطانها را در مردان شامل می شود

در این خصوص پیشنهاد می شود با توجه به سطح توان مالی مان بیمه هایی نظیر بیمه  بیماری های سخت اختیار کنیم. این بیمه به صورت های مختلف می تواند تا سقف ۲.۰۰۰.۰۰۰ دلار معاف از مالیات را پوشش دهد. مبلغ قرارداد در صورت تشخیص به بیماری توسط پزشک، از طرف شرکت بیمه، به فرد بیمه شده پرداخت خواهد شد. این بیمه به دوره زمان های متفاوت نظیر قرارداد سالانه – ۵ ساله – ۱۰ ساله – ۲۰ ساله و تمام عمر قابل اختیار است. و حتا با برگشت پول در صورت عدم بیماری به بیمه شده پرداخت می شود. بیمه  بیماری های سخت از کودک تا بزرگسال را در بر می گیرد. در مدلی از این بیمه نامه فرد تنها کافیست در یک دوره کوتاه مدت نظیر ۱۰ سال پرداخت کند و بدون هیچگونه پرداختی دیگر، تمامی عمر بیمه باشد.

اقتباس: http://www.prostatecancer.ca   و  www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل میآوریم که تجربه  های خوب وبد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی میباشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمیشود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com