شهروند- موسسه جهانی UBI اولین جایزه خود را با نام The UBI Global Innovation Ecosystem Impact Award به دکتر رضا مریدی وزیر علوم و پژوهش های علمی انتاریو اهدا کرد. موسسه UBI در شهر استکهلم سوئد مستقر است و در زمینه ی پرورش نوآوری و ایجاد ارتباطات بین مبتکران و مخترعان در سطح جهانی فعالیت می کند.

این موسسه با ۵۰۰ عضو در ۷۰ کشور دنیا مشغول فعالیت است. این جایزه به کسانی که در پیشرفت نوآوری در سطح ملی یا جهانی نقش استثنایی داشته اند، اهدا می شود.

اهدای این جایزه به دکتر مریدی طی یک میهمانی شام به میزبانی موسسه  UBI و در حاشیه کنفرانس بین المللی پرورش مبتکران و مخترعان که در دانشگاه رایرسون در تورنتو برگزار شد، انجام گرفت. در این کنفرانس نمایندگانی از موسسات پرورش ابتکارات و ابداعات وابسته به دانشگاه های گوناگون از کشورهای متعدد شرکت داشتند.

اهدای این جایزه به دکتر مریدی به خاطر نقش او در تأسیس مراکز پرورش ابتکارات و اختراعات در ۴۴ کالج و دانشگاه انتاریو و تبدیل آنها به یکی از موفق ترین مراکز مشابه در سطح جهانی صورت گرفته است. به طوری که بر اساس بررسی های موسسه UBI چهار مرکز پرورش ابتکارات و اختراعات انتاریو در میان ۲۰ مرکز مشابه از بهترین ها در جهان شناخته می شوند و امسال مراکز مربوطه در دانشگاه های رایرسون و تورنتو برندگان جایزه بهترین مراکز پرورش ابتکارات و اختراعات در جهان شناخته شدند.

دکتر تام کور Tom Corr رئیس مراکز عالی انتاریو در بیانیه ای اظهار کرد که دکتر مریدی وزیر علوم و پژوهش های علمی بهترین سازمان دهنده و مدیر برای ایجاد توسعه محیطی موثر برای ابداعات و اختراعات در انتاریو بوده است و این جایزه مهم از طرف موسسه جهانی UBI  تأکید بر اهمیت حضور او در استان انتاریوست و امیدواریم که اثرات فعالیت های مستمر دکتر مریدی را در آینده شاهد باشیم.

شهروند دریافت این جایزه را به دکتر مریدی، جامعه ایرانی ـ کانادایی  و جوامع ایرانی در سراسر دنیا تبریک می گوید.