ماه مارچ در تقویم  تحقیقی و مطالعاتی ما، ماه بهداشت عمومی، آگاهی و هوشیاری از ام اس است، همچنین آگاهی در خصوص سرطان روده بزرگ، سوانح و آسیب های مغزی است. و اما، ناباروری عبارتی است که پزشکان در صورتی که یک مرد قادر به باردار کردن یک زن پس از گذشت یکسال نباشد، استفاده می کنند. عواملی که منجر به ناباروری در مردان می شود شامل موارد زیر است:

*مشکلات فیزیکی بیضه

* انسدادهایی در مجاری لنفی که اسپرم را منتقل می کنند

* مشکلات هورمونی

* سابقه تب های بالا یا عفونت گلو (اوریون)

* ناتوانی های ژنتیکی

* عوامل محیطی  یا سبک زندگی

در حدود یک سوم موارد ناباروری به دلیل مشکل مردان است و یک سوم  مربوط به زنان است و در سایر موارد نمی توان دلیل آن را یافت.

اگر شما مشکوک به ناباروری هستید، پزشک خود را ملاقات کنید. آزمایش هایی هست  که  می توانید متوجه شوید که نابارور هستید یا خیر. زمانی که علتش را یافتید معالجاتی شامل داروها، جراحی یا تکنیک های باروری کمکی وجود دارد. جای خوشحالی است که دو سوم زوج  هایی که معالجات ناباروری را انجام می دهند نهایتا بچه دار می شوند.

 براساس یک تحقیق جدید، نوشیدن مقدار متوسط الکل ممکن است بر کیفیت اسپرم تاثیر داشته و منجر به تغییراتی در هورمون های باروری مردان شود.

تحقیقی که در مجله BMJ Open  منتشر شده،  دارای اطلاعات  بیش  از ۱۲۰۰ مرد دانمارکی است که برای تعیین سلامتی برای خدمت سربازی آزمایشات کامل پزشکی را انجام داده اند. این آزمایشها شامل یک سری سوالات درباره مقدار  الکل جذب شده بود . نمونه های منی و خون  نیز گرفته شد. نزدیک به ۶۵% از مردان گزارش شده مشروب نوشیده و درحدود ۶۰%  ، بیش از ۲ بار طی ماه گذشته مست بوده اند. تحلیل بیشتر نشان داد که نوشیدن الکل در طی هفته گذشته  به تغییرات سطح هورمونی باروری مردان مربوط می شد و هر چقدر که میزان الکل مصرفی بالاتر بود تغییرات هورمونی قابل توجه تر بود.

محققان می گویند که هیچ نتیجه  قطعی درباره علت و تاثیریافت نشده است، اما باید به مردان جوان توصیه شود که  اعتیاد به الکل ممکن است تاثیراتی بر سلامت باروری آنها داشته باشد. در صورت ناباروری و نیاز به درمان آن، می بایست قبل از تشخیص به ناباروری بیمه مناسب  اختیار کرد.

اقتباس: www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل میآوریم که تجربه  های خوب وبد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی میباشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمیشود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com