شهروند- بیماری ناشی از عفونت Strep A میتواند خودش را بر روی پوست و گلو نشان دهد و بسیاری از افرادی که ناقل این عفونت هستند علائم بیماری را ندارند. از راه های ابتلا به این بیماری تماس با فرد آلوده و یا در معرض سرفه و یا عطسه قرار گرفتن فرد مبتلاست. این عفونت میتواند در صورت پیشروی باعث مرگ افراد شده و یا در نوع کمیاب آن باعث تحلیل و یا از بین رفتن ماهیچه های بدن شود که در این صورت باید سریع ماهیچه آسیب دیده قطع گردد. شیوع این بیماری در بین مادران تازه و خانم های باردار بسیار زیاد است.

یکی از مادرانی که دچار عفونت شده بود ولی با تلاش پزشکان نجات پیدا کرد

براساس خبرهای به دست آمده از بیمارستان Markham Stouffville از ژانویه امسال سه مورد مرگ مادران ناشی از این عفونت در این بیمارستان گزارش شده است. مقامات این بیمارستان می گویند که همه چیز تحت کنترل است و در حال بررسی این مهم هستند که چگونه این عفونت در بخش زنان و در بین مادران شیوع پیدا کرده است. هنوز اطلاعات دقیقی از شیوه ی شیوع این بیماری و مرگ این افراد در دسترس نیست.

بنا به گزارشات سازمان بهداشت عمومی منطقه یورک در سال ۲۰۱۵،  ۳۴ نفر، در سال ۲۰۱۶، ۳۱ نفر و در سال ۲۰۱۷، ۳۴ نفر بر اثر این عفونت جان خود را از دست داده اند. علائم این عفونت عبارت است از گلو درد، تب، تورم غدد لنفاوی، تورم و عفونت لوزه ها و دیده شدن لکه های سفید بر روی آنها، درد  و تورم مفاصل.