ما بچه های قدیم، وقتی پدرمان یک اسکناس پنج ریالی بهمان می داد، گریه می کردیم و می گفتیم، پنج ریالی نمیخوام، ده شاهی می خوام!

ده شاهی را اجازه داشتیم قاقا لی لی بخریم، ولی پنج ریالی را باید می انداختیم توی قلک که شب عید لباس نو بخریم!

*

اگر واقعن دروغگو دشمن خدا باشد، خدا درکره زمین بیشترین دشمن را دارد!

*

توصیه پزشکی به زبان ساده:

قرص وکپسول هایتان را هرگز با آب نخورید. آب باعث میشه که اونها حل بشوند و توی اون بلبشو و شلوغ پلوغی معده از بین بروند.

به نظر من قرص وکپسول باید توی معده صحیح وسالم گشت بزنند تا وقتی میکرب ها چشمشون می افته به هیکل گنده اونها، بترسند یا حداقل خجالت بکشند و بفهمند اینجا شهر هرت نیست که هرغلطی دلشان خواست بکنند!

*

چین می خواهد دوره ریاست جمهوری را نامحدود کند. دویچه وله

خوب فکریه به خدا …هر وعده ای که رییس جمهور جدید می خواد بده، همون قدیمیه میده. از میلیاردها تومن خرج و زحمت هم جلوگیری میشه ….ببخشید نوشتم تومن، نمی دانستم واحد پول چین چیه!

*

یک زن و شوهر سیگاری، صبح یکشنبه با هم رفتند به کلیسا. مراسم دعا بسیار طولانی شد. شوهره رفت از کشیشی که کناری ایستاده بود پرسید پدر موقع دعا خواندن می تونیم سیگار هم بکشیم؟

کشیش نگاهی به او کرد وگفت نه فرزندم. حواست از توجه به خداوند پرت می شود و این کار گناه است.

دلخور برگشت و گفت میگه نه …

خانمش لبخندی زد وگفت به نظرمن تو سئوال را بدجوری مطرح کرده ای. خودش بلند شد رفت نزد همان کشیش وگفت: پدر اشکالی داره اگر آدم موقع سیگارکشیدن دعا هم بکنه؟

کشیش لبخندی زد وگفت به یاد مسیح بودن و دعا کردن در هر حالتی مجازه. می توانی هروقت که سیگارمی کشی، دعا هم بخوانی…!

*

فواید گرد و خاک!

هیچ دانشمند یا زیست شناسی تصورش را هم نمی کرد که اگرانسان مدتی به جای هوا، گردوخاک تنفس کند، شوخ طبع می شود، ولی حالا دارند ملاحظه می کنند که اینجوریه …!

خوزستانی ها به خاطر تنفس بیش از حد گرد و خاک، از آن حالت جدی خارج شده اند و همین امروز صدها نفر از آنها جمع شده بودند جلوی استانداری و با طنزی تلخ فریاد می زدند: مرگ برکارگر، درود بر ستمگر!

*

نگاه می کنم، نمی فهمم ….!

آن حالت روحانی که هنگام خواندن یکی از ترانه ها به گوگوش دست داده بود، دیشب به من هم دست داد. همان ترانه ای که می گوید: نگاه می کنم، نمی بینم ….و از این حرف ها…

تلویزیون را نگاه می کردم، اما حواسم به خبری بود که یک ساعت پیش در اخبار تلویزیون شنیده بودم « هشت نفر در دنیا به اندازه سه میلیارد و ششصد میلیون نفر دیگر(که یکیش هم خودم هستم) ثروت دارند.»

اسامی این ۸ نفرکه اعلام شد، خیلی خوشحال شدم چون فهمیدم یکی ازاین هشت نفر، رفیق خودم! مارک زاکربرگ، صاحب فیسبوکه.

دوست جون جونی نیستیم، اما سالهاست نان و نمک هم را خورده ایم، البته بیشتر اون خورده است. یعنی من نوشته ام و او پول آگهی هایش را گرفته!

مطمئنم که زاکربرگ هروقت می بینه من مطلب تازه ای نوشته ام، خوشحال میشه و با وجود اینکه نه می تونه بخونه و نه کاری داره که چی نوشته ام، لبخندی می زنه و میگه زنده باشی جوون!

بعید نیست او هم ترانه گوگوش خودشان را به این شکل در ذهنش تکرارکند که: نگاه می کنم ….نمی فهمم….!

*

برعکس همه آنهایی که فکر می کنند تقسیم پست های مهم بین دوست و آشنا و فامیل، سوءاستفاده از موقعیت و خاصه خرجی است، من فکر می کنم اگر حکام یک کشور همه باهم قوم و خویش و دوست و آشنا باشند مملکت خیلی بهتر اداره می شود.

شب پس از آنکه در میهمانی فامیلی دور هم نشستند و خوردند و نوشیدند، دم در و موقع خداحافظی، مسائل مملکت را هم مثل آب خودن حل وفصل می کنند.

مثلا این به آن می گوید حسن جون یادته من یک پسرعمو داشتم که درسش را نصفه کاره ول کرد؟ حسن خان که دارد سوار اتوموبیلش می شود می گوید فردا بفرستش بیاد دستش را یه جوری بند می کنم.

یکی دیگر از میهمانها نیزبه آن یکی می گوید: محمود جان فردا اون بودجه اسفالت جاده را تصویب کن، منهم قبل ازظهرمجوز ورود اون یک میلیون شیر دستشویی را برات راس و ریس می کنم و چون همه به هم اطمینان دارند، همه کارها سریع و برق آسا و بدون تشریفات اداری انجام می شود.

اون ترانه  غریبه نیاد داخلمون” را که بی خودی نساخته ایم!

*

دستیابی به صلح پایدار، بهترین بهانه است برای جنگ پایدار و فروش جنگ افزار!

*

یه دزد جوان و خوش قیافه، رفت خونه یک زن جوان و بیوه دزدی.

خانمه وحشت زده بیدار شد، اما چشمش که افتاد به قیافه دزده، ازش خوشش آمد و دید بهترین فرصته که از مجردی خلاص بشه … شروع کرد به داد و فریاد الکی که تو به قصد تجاوز وارد خونه من شده ای …

دزده که می دونست جریمه تجاوز خیلی بیشتر از دزدیه، شروع کرد به قسم و آیه که خانم به کی به کی قسم من یک دزد معمولی ام، تا به حال هم به هیچ زن و دختری نظر سوء نداشته ام .

بگومگو و چانه زدن که تو نظر سوء داشته ای و نه به خدا نداشته ام، مدتی ادامه داشت ، تا بلاخره خانمه لبخندی زد وگفت حالا نمیشه داشته باشی؟!

*

به این خانم نمیشه ایرادی گرفت چون میگه  من مجبورشدم ندیده و نشناخته و با چشم بسته رای بدهم .

اونهایی که با چشم باز رفتند و رای دادند چی می تونن بگن؟!

*

این دیگه وظیفه دولت نیست!

از زن و شوهرهای عزیز عاجزانه تقاضا داریم جوری برنامه ریزی کنند که از این به بعد در ماه اسفند بچه دار نشوند.

در این ماه، خریدهای عید، عیدی دادن ها، خرج مسافرت، پسته دانه ای ۶۰ تومن، فندق دانه ای ۴۰ تومن و سایر هزینه های متفرقه، قدرت خرید هدیه تولد را برای کسی باقی نمی گذارد ….لطفن قبل از خواب، به تقویم شمسی و قمری و میلادی و قیمت میوه وشیرینی وگل درگوگل نگاهی بیندازید…. . ممنون بابت توجه تان!

*

شیرین عبدالوهاب، خواننده سرشناس مصری به جرم تمسخر رود نیل به شش ماه زندان محکوم شد. بی بی سی

کاشکی ایرانی ها قدر آزادی بیانی را که دارند بدانند. اینهمه راجع به خشک شدن کارون و زاینده رود حرف می زنید، کسی گفت بالای چشم تان ابروست؟!

*

هفته گذشته، برای روزهای متمادی، روسیه، سرمای منهای بیست درجه اش را به اروپا هدیه کرد.

اروپایی ها با وجود اینکه می لرزیدند، خدا را هم شکر می کردند چون به چشم دیده اند و می بینند که سوریه از روسیه هدایای نامناسب تری دریافت کرده است !

*

جواهرات سلطنتی!

*

ترامپ از وقتی حالیش شد که با یک دلارشون یک کیلو پیاز هم در ایران نمیشه خرید، دیگه به ما ایرانی ها پز نمیده!

*

قرن بکش بکش و بچاپ بچاپ !

بعد از قرن شانزدهم و رنسانس که دوران بیداری اروپا نام گرفت، مورخان به فکر افتادند که قرن ها را به جای شماره گذاری، نام گذاری کنند تا دانش آموزان راحت تر بتوانند به خاطر بیاورند درچه قرنی چه مسائلی روی داده.

فکر خوبی هم هست. دانش آموز، قرن خوش خیالی، قرن بی غیرتی، قرن شهوت رانی، قرن بچاپ بچاپ و قرن ترور و بکش بکش را بهتر یادش می ماند تا قرن اول و دوم و سوم …؟

این کار باعث می شود وقتی معلم از دانش آموز می پرسد قرن بی غیرتی کی بوده؟، دانش آموز فورن شروع می کرد به فاتحه خواندن برای شاه سلطان حسین و اگر از قرن شهوت رانی سئوال می کرد دانش آموز حمد و سوره ای برای فتحعلیشاه و ناصرالدین شاه می خواند.

اسم قرن بیست ویکم هم که نگفته معلوم است: قرن بکش بکش و بچاپ بچاپ!

*

یک جوان ۲۲ ساله آلمانی، یک ارز دیجیتالی اختراع کرده است که پرطرفدار و خبرساز شده است. دویچه وله

اونوقت ما صد ساله “عرض کنم حضور اقدس تون” را اختراع کرده ایم و هیچکس قدرش را نمی داند!

*

مراسم تبرک سلاح در آمریکا!

صدها نفر در مراسم تبرک سلاح‌هایشان در کلیسای صلح جهانی و وحدت در پنسیلوانیا شرکت کردند. بی بی سی

عبید زاکانی لطیفه ای دارد که می گوید شخصی رفت نزد طبیب وگفت سبیلم درد می کند. پرسید ناهار چه خورده ای؟ گفت نان و یخ. جواب داد حاشا که نه دردت به درد آدمیزاد می ماند و نه خوراکت!

*

هفته گذشته ایتالیا انتخابات برگزارکرد.

بدبختی زبان ایتالیایی هم بلد نبودیم برویم آنجا و از وعده هایی که آقای روحانی شان می داد لذت ببریم!