استقبال با شکوه از رئیس جمهورمان در لبنان که به نوشته سایت های خبری، با ۸۰۰ میلیون  دلار بی ارزش میسر شد، یک بار دیگر درست بودن آن ضرب المثل قدیمی ایران را ثابت کرد. ضرب المثلی که می گوید: پول مثل چرک کف دست است، از اینطرف می آید و از آنطرف می رود.

در این ضرب المثل ساده چندین خبر، پند و آموزش نهفته شده که مهمترین آنها آن جمله عربی است که می گوید: “النظافته من الایمان”. یعنی آدم با ایمان باید پول نفت مملکتش را ببرد خرج لبنانی ها کند!

چرا لبنان؟

کجا بهتر از لبنان؟

ببینید، ما مقادیر زیادی نفت زیرزمین داریم که از بس مانده، هم رنگش سیاه شده و هم بوگرفته.

این ماده سیاه بوگندو(به قول حاج میرزا آغاسی صدراعظم دوران قاجار) هرچه بیشتر بماند، سیاه تر و بد بوتر می شود و اگر روزی روزگاری بخواهیم خانه تکانی کنیم و زیرزمین کشورمان را هم مثل خیابانهایمان آسفالت و گل کاری کنیم، باید میلیاردها تومان خرج کنیم و هزارها مقنی استخدام کنیم که این ماده سیاه بوگندو را سطل، سطل خالی کنند. حالا که کشورهای خارجی نادان حاضرند بابت چنین کارکثیف و پرزحمتی نه تنها حق الزحمه نگیرند، بلکه مختصر پولی هم کف دستمان بگذارند، چرا اینکار را زودتر نکنیم و خودمان را از شرش راحت نکنیم؟

پولی که از این راه به دست رئیس جمهورکشورمان می رسد، چون پول نفت است، سیاه است وکثیف و دست ایشان را چرک می کند. این چرک باید یک جائی شسته شود یا نه؟

خوشبختانه برخی ازکشورهای جهان مثل لبنان، فلسطین، برزیل، ونزوئلا، نیکاراگوئه، کومور و و و…حمام های مخصوصی برای اینکار ساخته اند که انسان می تواند برود آنجا و چرک کف دستش را بشوید. این کشورها چون حالی شان نیست که چی به چی است، وقتی رئیس جمهورمان می رود آنجا که دستهایش را بشوید، نه تنها ایراد نمی گیرند و نمی گویند مگه خودتون حمام ندارید، که از او استقبال هم می کنند.

در همین لبنان و همانطوری که در عکس می بینید، حتی دارند چرک های پوستر آقای احمدی نژاد را هم شستشو هم می دهند چون براساس یک سری اعتقادات خرافی، لبنانی ها معتقدند شستشوی چرک  خیر و برکت می آورد. چه چرک کف دست باشد و چه چرک پوستر!

غده هائی که در مغز خانمها جاسازی شده!

خانم فاطمه میرابوطالبی، همسر سفیر ایران در فرانسه، در مصاحبه ای با رادیو فرانس کولتور، پرده از یک راز پزشکی برداشت وگفت در سر ما زنان غده ای هست به این بزرگی که باعث می شود زیاده از حد مهربان و صمیمی و از این جور چیزها باشیم و این غده لامصب نمی گذارد صحیح قضاوت کنیم و به همین دلیل نباید ما به شغل هائی مثل قضاوت بپردازیم.

همسر سفیرکبیر ایران در این مصاحبه فاش کرده است که در فرانسه در یک خانه سه طبقه با ۱۲ اتاق زندگی می کند در حالی که در تهران یک خانه  ۱۵۰۰ متری پنج طبقه دارد که فقط اتاق پذیرائی آن ۳۰۰ متر است.

با چنین اظهارنظری مشخص می شود که ایشان در یکی از همان طبقات خانه تهران، در مورد غده هائی که در مغزخانم ها وجود دارد مطالعه می کرده اند.

به احتمال زیاد ایشان همچنین کشف کرده اند که در سر برخی از زنان یک غده گنده وجود دارد که به زن می گوید بشور و بپز و بده حاج آقا بخوره و یک غده دیگر هست که به زن می گوید اگر حاجی خواست زن دیگری بگیرد، مخالفت نکن.

ایشان در تحقیقات خود ثابت کرده اند که در کله برخی از خانم ها آنقدر از این غده ها هست که اگر از دور نگاه کنی، خیال می کنی با یک مزرعه هندوانه طرفی!

چون طرفداران جنبش سبز این اعتقادات را خرافی می دانستند، ایشان عکس زیر را یواشکی ازکله یکی از طرفداران جنبش سبزگرفته اند و درگوگل گذاشته اند تا دیگران ببینند مغز این گونه افراد چقدرکج وکوله است و تازه یک غده سبز رنگ به این بزرگی نیز از زیر آن زده است بیرون!

 

تغییر بازوبند در وسط بازی

جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران را که در بازی با برزیل بازوبند سبز داشت،  وادار کردند که در نیمه دوم بازی،  بازوبند زرد ببندد.

گویا این شعر را که مختصراً دستکاری شده، ده ها سال پیش شاعری از زبان نکونام ساخته بود:

به من نگاه کن، به من

به من که سبز بوده ام

به من که زرد می شوم

به من که گرم بوده ام

به من که سرد می شوم

به من که از فشار و غم، خموش و دل شکسته ام

به من که سبز هستم و نشان زرد بسته ام!

 

دروغ مسری است

خبرگزاری فارس برای نشان دادن اهمیت سخنان رئیس جمهور ایران در نیویورک اعلام کرد که ۲ میلیارد و۲۰۰ میلیون کامنت (اظهارنظر)، زیر سخنرانی آقای احمدی نژاد ثبت شده است.

دانشمندانی که با آمار و ارقام سروکار دارند ضمن خاراندن پشت گوششان از خودشان پرسیدند: خدایا چه جوری میشه که دو میلیارد و دویست میلیون اظهارنظر در مورد یک سخنرانی آنهم سخنرانی شخصی که وقتی شروع به حرف زدن می کند همه سالن را ترک می کنند، ثبت شده باشد؟

بعد شروع کردند به پرس وجو و گوگل را زیر و رو کردن و دیدند براساس آمار، در تمام جهان فقط یک میلیارد و دویست میلیون نفر به اینترنت دسترسی دارند که اگر تمام این یک میلیارد و دویست میلیون نفر هم فرمایشات ملوکانه ایشان را گوش کرده و در مورد آن اظهارنظرکرده باشند، یک میلیار نفر کم می آورند.

بعد بررسی کردند که ببینند معمولا زیر هر مطلب چند نفرکامنت می گذارند؟ و دیدند براساس آمار، بیشترین کامنتی که تابه حال برای یک مطلب گذاشته شده، ده هزارتا بوده است بنابراین تا دو میلیارد و دویست میلیون از اینجا تا شابدولعظیم[شاه عبدالعظیم] فاصله است!

نتیجه ای که دانشمندان گرفتند این بود که چون عدد صفر درکشور ایران ارزش چندانی ندارد و هزارتایش را می شود یک قران خرید، خبرنگار موقع نوشتن خبر به خودش گفته صفرها که مال بابام نیست، بگذار بگذارم جلوی این ۲۲ نفری که اظهارنظر کرده اند تا اهمیت سخنان آقای احمدی نژاد بیشتر بشه!

 

تختخواب متحرک …

از هر انگشت ما ایرانی ها صد جور هنر می بارد. یک کارگر مبتکر ایرانی تختخوابی ساخته است که مشکل افراد بچه دار را هنگام رفتن سرکار برطرف می کند.

این تختخواب از نظر ایمنی درصد بالائی دارد و عمق آن طوری درنظرگرفته شده که کودک به هیچ وجه از آن بیرون نمی افتد.

این مخترع جوان هنگام صحبت با خبرنگار ما حاضر نشد خود را معرفی کند و گفت اینجور تشریفات را می گذارم برای وقتی که سفارشات کلی دریافت کنم.

وی در مورد انگیزه ساختن این تختخواب گفت والا راستش همینطور مونده بودم سرگردون که وقتی می خوام برم یک لقمه نون دربیارم این ذلیل مرده را چکارش کنم که چنین فکری به خاطرم رسید و آنرا عملی کردم.

خبرنگار ما پرسید موقع کار بچه بیدار نمیشه و نق نمیزنه؟ مخترع جوان خندید و گفت این یک تختخواب معطر است. فیل را هم که بیندازی توش از بوی آن بیهوش میشه!

 

رئیس جمهوری برای تمام کرات

جستجوگر پیشرفته ای که ناسا به فضا پرتاب کرده بود بالاخره یک کره زمین جدید کشف و خبر آنرا به زمین مخابره کرد.

این جستجوگر در یک تماس تلفنی به خبرنگار ما گفت  آقا یک کره کشف کرده ام عین ماه، یعنی عین زمین!

خبرنگار ما پرسید کجا هست، موقعیتش چیه؟ آب هم داره؟ جستجوگره جواب داد اتفاقاً نزدیک زمین شماست، گرمای آن خوب و قابل تحمله. دونبش هم هست و نه تنها آب و برق و تلفن داره، بلکه اگر آقای احمدی نژاد مدیریت این یکی را هم مثل آن یکی قبول کنه، آب و برق و تلفنش مجانی هم خواهد شد!

تصاویری را که این جستجوگر مخابره کرده، می توانید در اینجا تماشا کنید.

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1120082

باور کردنی نیست؟

نیروی دریائی سپاه، یک قایق پرنده اختراع و ادعا کرده برای اولین بار است ساخته شده و نظیر ندارد. اسم این قایق را گذاشته اند”باور۲″، ظاهراً به این دلیل که فقط دو نفر باور کرده اند که این قایق اختراع خودمانی هاست!

یکروز بعد از انتشار خبر این اختراع حیرت انگیز، تلویزیون صدای آمریکا گزارش مفصلی با عکس و تفصیلات پخش کرد که این همان قایق روسی است که در سال ۱۹۷۳ ساخته شده بود و چون به درد هیچ کاری نمی خورد، روس ها تولید آنرا متوقف کردند.

این بی معرفتی صدای آمریکا ناظران بی طرف را شدیداً دلخورکرد چون با مشاهده عکس ها آدم می بیند که قایق ها عین هم نیست و کاملا با هم فرق می کند. مال روس ها سیاه و سفید بوده و آنچه ما ساخته ایم رنگی است!

و یکی دو نکته کوتاه

مهدی کروبی در میان سخنان اخیرش گفت که اوضاع به این شکل نمی ماند.

ــ یعنی از اینهم بدترمیشه؟!

از دوستی که در ایران زندگی می کند پرسیدم آیا در ایران روزنامه ای به نام ملت منتشرمی شود؟

جواب داد تا وقتی دولت هست، ملت چکاره است که روزنامه منتشر کند؟!

 

* میرزاتقی خان یکی از روزنامه نگاران و طنزنویسان پیشکسوت ایران و از همکاران تحریریه ی شهروند است.