شهروند- ال گور، معاون وقت ریاست جمهوری آمریکا (کلینتون) و رقیب انتخاباتی جورج بوش در سال ۲۰۰۰ ، هفته گذشته در یک کنفرانس تغییر آب و هوا در دانشگاه رایرسون حضور پیدا کرد. ال گور علاوه بر سابقه ی سیاسی که همگان او را با آن یاد می کنند، نویسنده و فعال محیط زیست است و فیلم مستند ” An Inconvenient Truth” را نیز که برنده ی جایزه ی اسکار شد، ساخته است؛ فیلمی که درباره ی تغییرات آب وهوایی در کره زمین است.

در این کنفرانس ال گور از کاتلین وین، نخست وزیر انتاریو، تجلیل کرد و گفت که به بسیاری از نقاط دنیا سفر کرده است، اما به عقیده اش دولت انتاریو نمونه ی دولتی است که کارش را درست انجام می دهد: ایجاد شغل می کند، زیرساخت های پیشرفت اقتصادی را گسترش می دهد، در عین حال به شدت در زمینه جلوگیری از خطر و بحران آب و هوایی کوشاست و تمامی این ها نتیجه کارها و مدیون تلاش های کاتلین وین رئیس دولت در این استان است.

به عقیده ی ال گور انتاریو در زمینه ی رشد اقتصادی و استاندارد آب و هوایی از جمله مهمترین مناطق دنیاست که بسیاری از ایالت های جهان به آن حسودی می کنند.

تمامی کاندیداهای رهبری حزب محافظه کار قول داده اند که در صورت آمدن بر سر کار در این استان با  cap-and-trade و مالیات کربن مبارزه کنند و این به ضرر تمام برنامه های کنونی دولت انتاریو برای مبارزه با آلودگی هواست.

ال گور همچنین گفت کسانی که معتقدند رأی دادن و نتیجه انتخابات چندان مهم نیست نگاهی به این روزهای ایالات متحده بیندازند تا باور کنند که آمدن فردی مانند ترامپ بر سر کار می تواند دولت را با چه تهدیدهایی مواجه کند.

ال گور معتقد است که مادر ما زمین فریاد می زند که به فکرش باشیم و شاید کمی دیر هم شده باشد. بنابراین نباید از هیچ اقدامی در این زمینه کوتاهی کرد.