پنجاه شصت سال پیش، فقط خانه وماشین را قسطی می خریدیم، الان آجیل را هم می شود قسطی خرید .

آنقدر زندگی راحت وامکانات زیاد شده که آدم نمی دونه چه خاکی به سرش بریزه!

*

مدسازان خارجی بالاخره راه علاقمند کردن ما ایرانی ها را به تاریخ آباء واجدادی مان پیدا کردند.

با این مدها یقیناً جوانان ایران هم به تاریخ علاقمند می شوند، هم به کنده کاری ها ونقوش برجسته ی تخت جمشید!

*

این شایعه که میگن درایران کسی جرات نداره حرفی از آزادی بزنه درست نیست. مسافرکش های این خیابان شب وروز با صدای بلند فریاد می زنند: آزادی …آزادی!

*

لطف برنامه های صدا وسیما که خیلی ها ازش گله دارند، اینه که آدم باخیال راحت تلویزیون را خاموش می کنه وبه زن وبچه اش میرسه.

این یعنی کمک تلویزیون به انسجام خانواده!

*

مالباخته های ایران به این دلیل ازجلوی این مجلس می دوند جلوی اون مجلس که می خواهند ببینند ضرب المثل ازاین ستون به اون ستون فرج درسته یا نه؟!

*

مردم کیلو کیلو کتاب می خرند بازهم میگن ایرانی ها کتابخوان نیستند!

*

وقتی این خبرمنتشرشد که ریاست جمهوری درچین قراراست مادام العمرشود، یاد مطلبی افتادم که چند سال پیش نوشته بودم. خالی ازلطف نیست ودوباره خواندنش هم بی ضررنیست!

ریاست جمهوری را موروثی کنید!

فلاسفه جدید جهان با توجه به تجربیات تاریخی که دارند معتقدند اگر مردم دنیا عقلشان برسد و ریاست جمهوری را هم مثل پادشاهی موروثی کنند، مقادیر زیادی از مشکلاتشان حل می شود!

اینها می گویند یک رییس جمهور اگر بداند که تا آخر عمرش رییس جمهور خواهد ماند و بعد از او نیز نوبت به پسرش و نوه ها و نتیجه هایش خواهد رسید با دلگرمی بیشتری سخنرانی میکند و دستور میدهد. برای آنکه قضیه روشنتر بشود روی خودتان مثال بزنید و فرض کنید که رییس جمهور منزلتان هستید. (در حقیقت هم هستید چون خانمتان شما را به همسری یا ریاست جمهوری منزل برگزیده است. زورکی که وارد این آپارتمان نشده اید؟)  اگر شب که خسته و مرده از سر کار برمی گردید متوجه شوید که آن روز آخرین روز کار و پایان چهار سال خدمتتان بوده و همسرتان رییس جمهور جدیدی! انتخاب کرده خوشتان می آید؟ نتیجه چنین حکومت خانوادگی این می شود که مردها از ترس اینکه مبادا دیگری صندلی ریاست جمهوریشان را غصب کند، خانه نشین می شوند و کشورشان (منظور مهمان آپارتمانشان است) پیشرفت نمی کند!

حالا همین مثال را تعمیم بدهید روی یک کشور و قبول بفرمایید یک رییس جمهور واقعی هم خوشش نمی آید که چهار سال به چهار سال و در حقیقت دم به ساعت، عوضش کنند و خدا را هم خوش نمی آید که آدم یک نفر را که تازه به نان و نوایی رسیده است آزار بدهد و اذیت کند و از نان خوردن بیندازد! مگر شاعر نگفته  است:

می بخور، منبر بسوزان، مردم آزاری نکن؟ همین جناب نیازوف رییس جمهور مادام العمر ترکمنستان را که متاسفانه مرحوم شد درنظر بگیرید. چه خدمات با ارزشی که به مردم کشورش نکرد. می دانید چرا چون خیالش راحت بودکه تا آخر عمر رییس جمهور خواهد بود. بر اساس آنچه من از اخبار تلویزیونها شنیده ام، اولین خدمت بزرگ او به مردم ترکمنستان این بود که اختیارات رییس جمهور یعنی خودش را نامحدود کرد! یعنی اینکه رییس جمهور هر کار دلش می خواهد بتواند بکند. دومین خدمت بزرگ او ساختن چهل پنجاه مجسمه بزرگ از خودش در میادین شهر بود برای آنکه مردم او و خدماتش را فراموش نکنند.

یک مجسمه طلایی هم از خود ش ساخته که چرخان است و می گویند همیشه رو به آفتاب می چرخد. رئیس جمهوری که چهارسال به چهارسال عوض شود حوصله دارد اینهمه امکانات برای کشورش فراهم کند؟!

*

یکی ازنظریات انیشتین این بود که هرحرکتی درزمین؛ کل کائنات را تحت تاثیرقرارمیده … وواقعن هم همینطوره…

مثلا یکی که درایران سه هزارمیلیارد تومان اختلاس می کنه، بانک های کانادا میگن آخ جون پنج تا گونی اسکناس دیگه هم الکی الکی داره میاد!

*

۱۲۴ هزارتا پیغمبرحریف آدم ها نشدند، یک شیطان آمد وهمه را به راه راست خودش هدایت کرد!

*

وقتی یک اتوموبیل ۸ میلیاردی ازکنارتان عبورمی کند، فورن قضاوت نکنید و تصورنکنید صاحبش پول دزدی داشته…

شاید اتوموبیل مال آقازاده ای باشد وطفلک خبرنداشته باشه که آقا جونش اینهمه پول را ازکجا به دست آورده…!

*

یارو به زنش گفت حالا که روز زنه و دنیا به کام توست، نون ها را که فروختی وبرگشتی، یک ناهار حسابی هم درست کن تا من ازقهوه خانه برگردم وقدرتو بیشتر بدونم!

*

روانپزشک ازکسی که تازه به تیمارستان منتقل شده بود پرسید ببینم توی خانواده شما کسانی بوده اند که ازدیوانگی رنج ببرند؟

یارو جواب داد بله آقا زیاد بودند، ولی رنج نمی بردند، همه شون لذت می بردند!

*

تولیدکنندگان وسایل ارتباطی مدرن معتقدند اگرزن وشوهرهرکدام یک لپ تاپ، یک آی پد ویک موبایل داشته باشند، به این سوی چراغ، دیگر فرصت بگو مگو را پیدا نمی کنند واختلافات خانوادگی ازبین می رود!

*

شیرین گرامی ورزشکار ۲۴ ساله ایرانی مقیم بریتانیا موفق شد به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی ورزش سه گانه (شنا، دوچرخه سواری، دو) در هاید پارک لندن شرکت کند.

خوشبختانه عکس آنقدرواضحه که لازم نیست آدم بگه شیرین خانم کدوم یکیه!

*

زندگی اینترنتی!

خانمم ازتوی آشپزخانه، جوری که من دراتاق نشیمن بشنوم پرسید برنامه امروزت چیه؟

گفتم اول می خوام یک سری به دوستانم بزنم بعد تصمیم بگیرم که دنبال کدوم یکی ازکارها بروم . با صدای بلند گفت پالتوبپوش، ۶ درجه زیرصفره…

با خنده گفتم دوستان فیسبوکی ام را گفتم، فعلا بیرون نمیرم!

*

خدا زن را آفرید وبعد موها، صدا وحرکاتش موقع راه رفتن را حرام اعلام کرد!

*

یارو فراموشی گرفته بود ونمی دونست کیه وکجائیه. پلیس ازش پرسید هیچ چیزی ازخونه وزندگی وکشورت بخاطرنمیاری ؟

یارویک کمی فکرکرد وگفت چرا یادم میاد مردم کشورمن بوسیدن یک زن ومرد را درخیابان نمی پسندند، اما با رغبت به تماشای اعدام یک جوان خلافکارمی روند…

پلیس خندید وگفت شناختمت بابا … ودستش را گرفت وبرد دم خانه اش وگفت بابا این آدم حواس پرت را ولش نکنین توی کوچه وخیابون!

*

شاعرهم اینقدرحسود؟!

مکرر گشته ام از زندگی سیر

بهای کادوی زن شد نفس گیر

چرا در روز زن پول وجواهر

ولی روز پدر شورت و عرق گیر؟!

*

درایران امروز، با امکاناتی که فراهم شده  می توان ویکتورهوگوشد، می شود لامارتین شد حتی می شود به سادگی صادق هدایت شد، فقط قیمتش با هم فرق می کنه!

*

یاروموقع بیرون رفتن ازخانه، به زنش گفت من موبایلم شارژ نداره.

اگه کسی زنگ نزد بدون منم!