شهروند- دوشنبه شب هواداران رهبر جدید حزب محافظه کار انتاریو، داگ فورد، در نشستی که “تجمع وحدت” نامیده شد جمع شدند تا حمایت خود را از داگ فورد اعلام کنند. در این تجمع که حدود ۲۰۰۰ نفر از اهالی انتاریو حضور داشتند تشابه زیادی بین آنچه در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ در ایالات متحده آمریکا اتفاق افتاد، دیده می شد. داگ فورد برای تهییج طرفدارانش اعلام کرد که تصمیم دارد انتاریو را باز پس بگیرد که بسیار شبیه سخنان دونالد ترامپ بود که گفت با آمدن و رهبری اش  آمریکا را پس گرفته است. همچنین شنیده شدن شعار “Make Ontario Great Again” و یا دیدن علامت اختصاری این شعار “MOGA” بی شباهت به شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده آمریکا نبود. بسیاری از مخالفان داگ فورد اعتقاد دارند که خطر داگ فورد برای انتاریو مانند خطر ترامپ برای آمریکا جدی است و اگر فکری به حال آن نشود در انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۸ باید شاهد باز پس گرفته شدن انتاریو توسط داگ فورد از دولت لیبرال کاتلین وین باشیم.

روزنامه الجزیره در تیتر خود اعلام کرد که ویروس ترامپ به کانادا رسید و قرار است داگ فورد نخست وزیر بزرگترین استان کانادا شود. برادران فورد ثابت کرده اند که در زمان و مکان مناسب و با کمک مردم هیجانی که دل خوشی از لیبرال ها ندارند می توان پیروز صحنه ی انتخابات بود.

در تجمع هواداران داگ فورد دوشنبه شب داگ فورد بر روی صحنه رفت و مانند سخنان ترامپ در سال ۲۰۱۶ در پنسیلوانیا ، عبارت “Eye of the Tiger” را به کار برد. شاید تمام این تشابهات اتفاقی است و شاید هم تمامی سفیدپوستان سن و سال دار امریکای شمالی سلیقه های یکسانی دارند.