یکسال دیگرگذشت. اکثر قریب به اتفاق کسانی که در خارج از ایران زندگی می کنند معتقدند که هرگز بوی بهار را خارج از وطن، حس نکرده اند. شاید دیگر برای خیلی از ما این داستان عادی شده باشد. ۱۳ روز دید و بازدید را تقریبا همه ما در کشور جدید فراموش کرده و روزهای شادی سال نوی ما گاه به همان یک روز اول ختم می شود.

امروزکه سلامت هستیم روزی است که در آن توان دویدن و دست یابی به آرزوهایمان در سرزمین واقعیت و رویا میسر است. امروز یعنی روزی که در آن عاشق می شویم و گرمای آن به ما انرژی مضاعف پیش رفتن می دهد، یعنی روزی که گاه مشغله های کاری به ما مجال تفریح نداده و در آن به امید استراحت فردا می دویم.

اما نمی توانیم در ادامه سرنوشتمان، یعنی درست در مقطعی که دوره استراحتمان رسیده، انتظار حضور دیگران را در کنارمان داشته باشیم. دوره بازنشستگی زمانی است برای پرداختن به خود، فرصتی برای سفر به مکان هایی که هرگز ندیده ایم و یابرعکس، جایی که خاطرات زیبای قدیمی مان آنجا شکل گرفته است. ما می توانیم با داشتن حساب پس انداز بازنشستگی در سال هایی که دوران استراحتمان به شمار می آید، بهترین زمان زندگی را رقم زنیم و همه اینها در شرایطی میسر است که امروز که واجد شرایط افتتاح این حساب هستیم اقدام کنیم.

با اینکه سفر مختص به فصل خاصی نیست، ولی در عین حال خیلی ها چه بسا با مسافرتی کوتاه از فرصت استفاده می کنند، و اگرچه امریکا اجازه می دهد کانادایی ها (شهروند ـ سیتیزن و یا PR) به مدت ۶ ماه (۱۸۲روز) در سال در آن کشور اقامت داشته باشند در این صورت می بایست کارت بهداشت استانی فعال باشد در غیر این صورت بیمه مسافرتی قانونی نخواهد بود.

به دلیل اینکه بیمه بهداشت استانی ما در استان های مختلف قادر به پوشش کامل هزینه های پزشکی نیست و تنها بخشی جزیی از هزینه های بیمارستانی را  تحت شرایطی پوشش می دهد و از طرفی طبق توصیه دولت برای مسافرت از استانی به استان دیگر و به خارج از کشور می بایست بیمه مسافرتی تهیه شود، بیمه مسافرتی با انواع و اقسام آن نظیر پوشش پزشکی، ابطال و تاخیر پرواز، هزینه های سفر در زمان ابطال پرواز، آسیب و مفقود شدن چمدان و تصادف هوایی است. این نوع بیمه ها موجب آسایش و آرامش ما در طول سفر خواهد بود.

می توانیم بگوییم برای داشتن روزهای شاد، زمان و سنی مقدر نشده. بیاییم روزهای زیبای سالمندی را با برنامه ریزی صحیح مالی به خاطره انگیزترین سال های زندگی مان مبدل کنیم. در سال جدید  با خوش بینی، آینده ای ترسیم کنیم که در آن آرامش و آسایش، رنگ سبزی بر قلبمان بنشاند.

اقتباس www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل میآوریم که تجربه  های خوب وبد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی میباشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمیشود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com