شهروند- این روزها دانشگاه یورک روزهای سختی را سپری می کند. از طرفی هفته هاست که ۳۰۰۰ کارمند این دانشگاه در اعتراض به قراردادهایشان در حالت اعتصاب هستند و کلاس های این دانشگاه به حالت تعلیق درآمده است. از طرفی دیگر شهرداری تورنتو اعلام کرده است که دانشگاه یورک مدت هاست پول آب خود را پرداخت نکرده و تهدید کرده است که آب دانشگاه را قطع خواهد کرد. قرار است تا در جلسه ای در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۱۸ این مساله به بحث و بررسی گذاشته شود و تصمیم نهایی برای رفع این بدهی گرفته شود.

دانشگاه یورک می گوید که شهرداری باید برای دریافت پول آب قبض صادر کند. شهرداری تورنتو می گوید که دانشگاه یورک یکی از مصرف کنندگان عمده آب شهری در تورنتو است. همچنین این روزها دانشجویان دانشگاه یورک در محل کمپ اصلی این دانشگاه و در اعلام همبستگی با کارمندانی که در حال اعتصاب هستند تحصن کرده اند و خواستار این هستند که دانشگاه با آنها وارد مذاکره شده و به خواسته هایشان اهمیت بدهد.

هفته ی گذشته دانشگاه و اتحادیه برای ساعاتی به پای میز مذاکره بازگشتند، اما این مذاکرات چند ساعتی بیشتر دوام نداشت و دوباره بدون رسیدن به نتیجه ای متوقف شد. با طولانی شدن اعتصاب شرایط برای دانشجویان پیچیده تر شده است و بسیاری از دانش جویان، بویژه ی دانش جویان بین المللی، بسیار نگران وضعیت ویزای خود هستند.