شهروند- سال گذشته نمایشگاه مجانی برگزار شده توسط Mosaïculture Internationales de Montréal یکی از بهترین برنامه های بزرگداشت صد و پنجاهمین سالگرد اتحاد کانادا بود و توانست حدود ۱.۳ میلیون بیننده و توریست را به پارک Gatineau در استان کبک بکشاند.

استقبال از این نمایشگاه آن قدر زیاد بود که موجب شد تا امسال بار دیگر این نمایشگاه در همین پارک برگزار شود و تنها تفاوت آن با سال قبل این است که دیگر مجانی نیست و علاوه بر ۳۵ اثر هنری سال گذشته ، ۱۰ اثر هنری دیگر نیز به این نمایشگاه اضافه می شود.

سال گذشته کلیه هزینه های برگزاری این نمایشگاه توسط شهرداری Gatineau، دولت استانی کبک و دولت فدرال تامین شد، اما امسال علاقمندان می توانند با خرید بلیت های ۱۵ و ۲۰ دلاری سهمی در تأمین مالی این نمایشگاه داشته باشند و به بهبود آن کمک کنند. یکی از زیباترین اثرات نمایشی پارسال درخت پرندگان بود که ۵۶ گونه پرنده ی در حال انقراض را به نمایش در می آورد. این نمایشگاه امسال از تاریخ ۲۵ ماه ژوئن تا ۱۵ اکتبر در پارک Gatineau واقع در شهری به همین نام در استان کبک برگزار می شود و علاقمندان می توانند ضمن سفر به این مکان زیبا از دیدنی های دیگر این شهر و طبیعت زیبای کبک بهره مند شوند.