شهروند- جمعه شب ، ۶ آوریل، طی یک سانحه ی تصادف مرگبار در ساسکاچوان، اتوبوس حامل تیم هاکی جوانان باشگاه Humbolt Broncos، با یک تریلی در اتوبان تصادف کرد و در این حادثه ۱۵ تن کشته و ۱۴ تن به شدت مجروح شدند. این اتوبوس در هنگام تصادف ۲۹ سرنشین داشته است. این تصادف تمام کانادا را در بهت و حیرت و ناراحتی فرو برد و تمام مقامات دولتی از جمله جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، مراتب ناراحتی و سوگواری خود را اعلام کردند.

این تصادف به گفته ی پلیس این منطقه به صورت T-Bone اتفاق افتاده است و تریلی که از شرق به غرب در اتوبان ۳۳۵ در حال حرکت بود، از کمر به اتوبوس حاوی مربیان و بازیکنان باشگاه Humbolt Broncos برخورد می کند. هنوز دلایل این تصادف مشخص نیست و ممکن است وجود پوشش گیاهی در این منطقه مانع دید دقیق رانندگان شده باشد. این تیم هاکی برای بازی با تیم هاکی Nipawin Hawks روانه بود که به دلیل این تصادف بازی کنسل شد.

اکثر جوانان کشته شده در این تصادف زیر بیست سال هستند. بعد از این تصادف یک کمپین جمع آوری کمک های مالی آغاز به کار کرده و تاکنون توانسته است بیش از هفت میلیون دلار برای کمک به خانواده ها و بازماندگان این سانحه جمع آوری کند.

پیشتر نیز در این مکان تصادف مرگبار اتفاق افتاده بود و در سال ۱۹۹۷ شش نفر در سانحه ی تصادف کشته شده بودند.