شهروند- نخست وزیر انتاریو، کاتلین وین، روز سه شنبه در تورنتو روز “پرداخت برابر” را به رسمیت شناخت؛ روزی که نشان می دهد زنان باید تا چه حد برای کسب درآمد یکسان با مردان کار و تلاش کنند. نخست وزیر انتاریو طرح دولت برای ایجاد مراقبت رایگان از بچه های پیش دبستانی را به عنوان بخشی از یک استراتژی برای تقویت توانمندسازی اقتصادی زنان و کاهش شکاف درآمدی جنسیتی مطرح کرد.

کاتلین وین طی سخنانش گفت که موثرترین اقدامی که دولت می تواند انجام دهد دسترسی مادران به مراقبت رایگان از کودکان است. این کار باعث می شود که زنان بتوانند زمانی که انتخاب می کنند، به کارشان بازگردند. طرح دولت انتاریو، مراقبت رایگان از کودکان دو سال و نیم تا زمانی است که واجد شرایط برای شروع مهد کودک باشند. این امر به مادران امکان بیشتری را در مورد بازگشت به کار و پیشرفت حرفه های خود ارائه می دهد. همچنین فشارهای مالی را در خانواده های با کودکان جوان کاهش می دهد و کودکان به بهترین نحو ممکن شروع به تحصیل می کنند.

دولت همچنین متعهد به افزایش شفافیت در زمینه ی پرداخت حقوق است. قانون شفافیت حقوق، در صورت تصویب، از این مهم اطمینان حاصل می کند که مردم فرصت برابر برای مذاکره برای دست یافتن به دستمزد عادلانه و فرصت های برابر برای پیشرفت در حرفه شان داشته باشند. همچنین بر اساس این قانون  کارفرمایان ملزم می شوند تا شکاف پرداخت بر اساس جنسیت و دیگر تفاوت ها را ثبت و گزارش کنند.

این قانون همچنین کارفرمایان را از سئوال کردن درباره ی حقوق قبلی کارمندان خود منع می کند، آنها را ملزم می کند تا حقوق تمام آگهی های شغلی را اعلام کنند و اطمینان حاصل شود که کارکنان اگر می خواهند با همکاران یا کارفرمایان خود درباره ی حقوق بحث و گفتگو کنند، مجازات نشوند.

 

هم اکنون بیشتر کسانی که در انتاریو کمتر از ساعتی ۱۵ دلار دریافت می کنند زن هستند. دولت لیبرال انتاریو قرار است در ابتدای سال ۲۰۱۹ حداقل حقوق را به ساعتی ۱۵ دلار افزایش دهد. دولت انتاریو در تلاش است تا امکان زندگی مرفه تری را برای شهروندان این استان فراهم کند.  برنامه ها شامل داروی رایگان برای افراد زیر ۲۵ سال و ۶۵ سال ، آموزش رایگان برای صدها هزار دانش آموز، حداقل دستمزد بالاتر و شرایط کار بهتر و دسترسی آسان تر به خدمات نگهداری کودک می باشد.