شهروند- فیلم Run This Town ، به کارگردانی Ricky Tollman ، هم اکنون در شهر تورنتو در حال فیلمبرداری است. این فیلم با بازیگری دمیان لوییس (Damian Lewis)  بازیگر انگلیسی و محبوب سریال Homeland ، روایتگر بخشی از زندگی راب فورد است. سوژه ی اصلی این فیلم خبرنگاری است به نام Ben Platt که تلاش می کند تا رسوایی های راب فورد، شهردار اسبق تورنتو، را که بر اساس اصول سیاسی رفتار نمی کند، گزارش کند.

راب فورد بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ شهردار تورنتو بود و سابقه ی مصرف مواد مخدر داشت و در نهایت بر اثر بیماری سرطان در سال ۲۰۱۶ درگذشت.

تمام شخصیت های این فیلم هالیوودی غیر از راب فورد داستانی اند. این فیلم در ابتدا به عنوان ژانر هیجان انگیز (Thriller) معرفی شد، اما کمی بعدتردر دسته بندی دراما قرار گرفت.

راب فورد در سال ۲۰۱۶ و در سن ۴۶ سالگی فوت کرد و این فیلم روایتگر سال آخر زندگی اوست. Robyn Doolittle نام خبرنگاری است که در آن زمان سعی بر این داشت تا پرده از بسیاری کارهای پنهانی راب فورد بردارد و می گوید که اگرچه بسیار از تصمیم هالیوود برای دادن این نقش به یک زن خوشحال است، اما فکر می کند که این نقش را باید یک خبرنگار مرد بازی کند.