شهروند- آندریا هوروات، رهبر حزب NDP انتاریو ، روز دوشنبه ضمن سخنرانی اش در بیمارستان Toronto Western از برنامه های این حزب برای مردم انتاریو ودر صورت برنده شدن در انتخابات ۷ ژوئن سخن گفت. برنامه های حزب NDP در نوشته ای ۹۷ صفحه ای و با عنوان “Change for the Better” ارائه شد. وعده ی هوروات برای مجانی کردن خدمات نگهداری از کودکان برای خانواده های با درآمد کمتر از ۴۰,۰۰۰ دلار و مجانی کردن خدمات دندانپزشکی برای اهالی انتاریو از نقاط مهم و پر رنگ وعده های انتخاباتی او به شمار می رود.

هوروات می گوید که تمام تمرکز حزب NDP بر بهبود زندگی خانواده های طبقه ی متوسط و فقیر انتاریو است و برای این کار از بیشتر کردن مالیات افراد با درآمدهای بالا و مالیات بیزینس های بزرگ استفاده می کند.

همچنین او وعده داد که برنامه اش برای کاهش قیمت برق در انتاریو از کاتلین وین بهتر است و تصمیم دارد تا تمامی سهام تورنتو هایدرو را که در زمان کاتلین وین به فروش رفت دوباره خریداری کند و فکر می کند این کار به همراه برخی دیگر از برنامه،  قیمت برق را تا میزان ۳۰ درصد کاهش خواهد داد.

هوروات در ادامه از بهبود وضعیت شغلی مربیان مهدکودک سخن گفت و اعلام کرد که این مهم را اولویت کارهای خود قرار خواهد داد  و در نهایت وعده ی او برای بیمه ی سراسری خدمات دندانپزشکی و بیمه دارو برای همه افراد با استقبال بسیار زیاد حاضران مواجه شد.