شهروند- روز دوشنبه این هفته ، یک روز بعد از هشدارهای هواشناسی و با کاهش موج برف و یخ در تورنتو، برج CN در دان تاون تورنتو به دلیل کنده شدن تکه های یخ از بالای آن و امکان آسیب زدن به مردمِ ساختمان های اطراف تعطیل شد. حدود حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز دوشنبه به پلیس اطلاع داده شد که تکه های یخ از بالای این برج در حال سقوط است. پلیس بلافاصله به این مکان آمد و تمام پیاده روهای اطراف این برج را موقتا بست تا احتمال افتادن یخ بر روی عابران را کاهش دهد. اما بعد از مدتی برای انجام اقدامات امنیتی و کاهش میزان تکه های یخ در بالای این برج، ورودی CN و مرکز راجرز بسته شد.

 

حوالی ظهر چندین مورد خسارت به ساختمان های اطراف ناشی از برخورد تکه های بزرگ یخ گزارش شد اما خسارات انسانی خوشبختانه رخ نداده است. از مردم خواسته شده است که از عبور و مرور در اطراف این برج تا حد امکان خودداری کنند و در صورت لزوم تنها از پیاده روهایی که توسط پلیس برای آنها باز گذاشته شده است رفت و آمد کنند.

از سفرهای غیرضروری در شهر پرهیز کنید!

لازم به یادآوری ست که هواشناسی کانادا اعلام کرده بود که دومین موج طوفان برف و یخ در قسمت های جنوبی انتاریو و کبک در راه است و این امر باعث خواهد شد که بسیاری از منازل با قطعی برق و آب مواجه شوند.حدود ۲۵۰۰۰ نفر از شهروندان بخش های مرکزی و جنوبی انتاریو به دلیل طوفان های روز شنبه بدون برق بودند. تورنتو یکی از شهرهایی است که تحت تاثیر این طوفان قرار گرفته است و میزان یخ و برف از شنبه بعد از ظهر در این شهر در حال افزایش بود. به دلیل این بارش های ناگهانی، برخی از دانشگاه ها و کالج های تورنتو امتحانهای روز شنبه خود را کنسل کردند.

هواشناسی کانادا هشدار داده بود که روز یک شنبه میزان بارش باران و طوفان یخ افزایش پیدا خواهد کرد و در برخی مناطق بویژه تورنتو میزان بارش تا شب به میزان ۲۰ الی ۳۰ میلی متر خواهد رسید و ممکن است این موج هوای بد مانند روز شنبه باعث قطع درختان و قطعی آب و برق در منازل شود.بر همین اساس هشدارهایی را برای مردم این شهر صادر کرده بود. هواشناسی به مردم توصیه کرد که از هرگونه رفت و آمد غیرضروری در شهر بپرهیزند و سعی کنند تا جایی که امکان دارد در منازل خود باقی بمانند تا از این طریق از خطرهای احتمالی جلوگیری شود.

حدود ۲۰۰ پرواز فرودگاه پیرسون روز یک شنبه به دلیل بدی آب وهوا کنسل شد و هواشناسی از مسافران خواست که قبل از رفتن به فرودگاه حتما اطلاعات پرواز خود را چک کنند.هواشناسی اعلام کرد که این میزان بارندگی بی سابقه است و در روزهای آتی سیل گرفتگی در برخی مناطق  دیده می شود